Gå til innhold

Hjelp med Z4 e85 cabrioletmotor


Z4 zagato
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Får dessverre ikke taket ned lenger grunnet trøblete hydraulikkpumpe, som mange av dere sikkert (dessverre) vet er et kjent problem på denne modellen.

Om noen der ute kunne tenke seg å installere cabrioletpumpen for meg tilbyr jeg 5000,- for jobben. Viktig at den som gjør dette har gjort det før! Skjønner det er mulig å ta ut/montere via bagasjerommet slik at man ikke trenger å demontere hele taket?

Jeg har originalpumpen fra BMW liggende allerede.

 

Er lokalisert sentralt i Oslo og har garasje det kan jobbes i, eventuelt kan bilen leveres.

På forhånd takk!

20210604_231958.jpg

Endret av Z4 zagato
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Joda jeg er på min tredje pumpe nå. Det koster skjorta hvis et verksted skal gjøre det men jeg har ikke orket å begynne på det selv. Det er jo nesten to dagers jobb på et verksted.

 Jeg vet dessverre ikke om noen i Norge som kan gjøre denne jobben med å flytte pumpen til bagasjerommet. Neste gang den ryker så kanskje jeg flytter den til bagasjerommet selv. Finnes jo noen videoer som viser hvordan man gjør det men jeg vil ikke gjøre det på andre sin biler. Det er enklere å dumme seg ut på egen bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutes ago, papertiger said:

Mulig @fxslin vet om noen i Z-miljøet som kan?

Eneste jeg vet om som potensielt kan kanskje gjøre jobben og har gjort det før, men som ikke driver med dette til daglig er Valsemesteren: http://www.valsemesteren.no/ som holder til Sarpsborg. 

Vet ikke om du er medlem i FB gruppen BMW Z Norge? Det er flere som har gjort dette der og muligens kan peke deg videre i retning til hjelp i Oslo området.  (var kanskje du som spurte der for noen dager siden om diagnose hjelp med tak?). 

Selv har jeg ikke hatt behov (ennå) å gjøre denne jobben selv på min Z4, så har ikke satt meg inn detalj hva som må gjøres. Men vet at det er litt PITA men mulig å gjøre uten å ta av taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...