Gå til innhold

Knirking fra lister i dører

niets
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Har fått polert bilen (1 serie 2013). Etter dette har det begynt å knirke fra dørlistene. Har lest at det kan være et problem når gummien hviler mot polerte flater. Noen som vet råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde det samme etter polering i fjor. Ble helt borte etter denne oppskriften (du kan prøve ett steg i gangen og se det an):

1. Tørk av polerte flater på innsiden av dørene med white spirit, vask deretter av med såpe og vann.

2. Tørk av gummilister med rødsprit.

3. Sett inn gummilister med matolje/rapsolje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW har sære lister. Anbefaler å bruke BMW sin pakningfornyer og sillikonfjerner. Jeg brukte swissvax seal, og det var en tabbe. Dørene ble ikke helt det samme. Kjørte på med BMW sitt sett, hvilket er veldig billig, og dørene ble mye bedre.

delenummer: 83122298199 og 83122288909

Kilde: https://www.detailersclub.no/pages/nyheter/swissvax-seal-feed-så-fryser-ikke-dørene-fast-r68/

Kan den brukes på alle biler?

Svaret er nei. Noen biler, slik som BMW har en type list som ikke skal ha seal feed, skulle du være uheldig å ta det på bilen for så å oppdage knirke eller gnisselyder etterpå fra dører, må den fjernes igjen. Er du usikker mht din bil, får du informasjon vedr dette hos importør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Ja, jeg har lest tidligere at BMW-listene ikke tåler hverken silikon, voks eller andre ting. Sære greier dette. Tok spørsmålet opp med det firmaet som hadde polert bilen. De forsøkte å vaske karmene. Får se om det hjelper.

Endret av niets
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Da er jeg kvitt knirkingen. Løsningen ble å bruke Motip Ontvetter 600. 

Hadde kun fått voks på øvre del av dørene. Vasket øvre dørkarmer, samt øvre gummilister og filtlist på dørene.

BORTE!

Mvh

niets

Endret av niets
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...