niets Skrevet Juni 18, 2021 Share Skrevet Juni 18, 2021 Hei, Har fått polert bilen (1 serie 2013). Etter dette har det begynt å knirke fra dørlistene. Har lest at det kan være et problem når gummien hviler mot polerte flater. Noen som vet råd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet Juni 19, 2021 Share Skrevet Juni 19, 2021 Opplevde det samme etter polering i fjor. Ble helt borte etter denne oppskriften (du kan prøve ett steg i gangen og se det an): 1. Tørk av polerte flater på innsiden av dørene med white spirit, vask deretter av med såpe og vann. 2. Tørk av gummilister med rødsprit. 3. Sett inn gummilister med matolje/rapsolje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FransEirik Skrevet Juni 19, 2021 Share Skrevet Juni 19, 2021 Smør opp alt av gummilister med Koch Chemie PSS! 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
niets Skrevet Juni 19, 2021 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2021 Takk for svar. Skal prøve ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tennbrikket Skrevet Juni 19, 2021 Share Skrevet Juni 19, 2021 BMW har sære lister. Anbefaler å bruke BMW sin pakningfornyer og sillikonfjerner. Jeg brukte swissvax seal, og det var en tabbe. Dørene ble ikke helt det samme. Kjørte på med BMW sitt sett, hvilket er veldig billig, og dørene ble mye bedre. delenummer: 83122298199 og 83122288909 Kilde: https://www.detailersclub.no/pages/nyheter/swissvax-seal-feed-så-fryser-ikke-dørene-fast-r68/ Kan den brukes på alle biler? Svaret er nei. Noen biler, slik som BMW har en type list som ikke skal ha seal feed, skulle du være uheldig å ta det på bilen for så å oppdage knirke eller gnisselyder etterpå fra dører, må den fjernes igjen. Er du usikker mht din bil, får du informasjon vedr dette hos importør. hsd og uglefossen reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
uglefossen Skrevet Juni 19, 2021 Share Skrevet Juni 19, 2021 Etter å ha gjort feilen med å bruke vanlig silikon på dørlister til min forrige E91, med påfølgende knirkehelvette. Så bruker jeg nå bare Carbaflo KSP 105 fra BMW på dørlistene. Delenr: 83230309627 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
niets Skrevet Juni 20, 2021 Forfatter Share Skrevet Juni 20, 2021 (endret) Takker for svar. Ja, jeg har lest tidligere at BMW-listene ikke tåler hverken silikon, voks eller andre ting. Sære greier dette. Tok spørsmålet opp med det firmaet som hadde polert bilen. De forsøkte å vaske karmene. Får se om det hjelper. Endret Juni 20, 2021 av niets Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
niets Skrevet Juli 2, 2021 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2021 (endret) Da er jeg kvitt knirkingen. Løsningen ble å bruke Motip Ontvetter 600. Hadde kun fått voks på øvre del av dørene. Vasket øvre dørkarmer, samt øvre gummilister og filtlist på dørene. BORTE! Mvh niets Endret Juli 2, 2021 av niets Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå