Gå til innhold

BMW x5 E70 Forstilling

Mariusmb
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, Kjøpte meg en x5 her for omtrent 1 år siden. har byttet noe endeledd og hjullager osv.

Men en ting jeg ikke finner helt ut at er at hvis jeg kjører normalt og stopper opp, setter i revers og lar den trille litt bakover og toucher bremsen så kommer det en klonke lyd og det føles som om forstillingen flytter på seg frem og tilbake når dette skjer. 

lurer på hva eller hvilke foringer dette er. 

Hatt den på billia for og høre hva det er men de "fant ingenting" . men det syns jeg er litt rart.

har også hørt at det kan være camberstagene. men vil forhøre meg før jeg bytter alt under hele bilen :)

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klonk er metall mot metall (kule f.eks.), hadde det vært en foring som er så utslitt så hadde/burde nok den ha blitt funnet av Bilia. Om bilen har rullet et stykke og du skal ha den en stund så er det nok ikke dumt å bytte ut alt under, slipper du å gjøre det i flere omgangen etterhvert som ting ryker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke er noen lyd når du kjører, så må det vel være noe drivverksrelatert? Alle ledd/foringer i forstillingen skal merkes under kjøring, at er defekt, om de er det.

Hva skjer om du triller bakover uten å bruke gir? Men bruker fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Otis skrev:

Om det ikke er noen lyd når du kjører, så må det vel være noe drivverksrelatert? Alle ledd/foringer i forstillingen skal merkes under kjøring, at er defekt, om de er det.

Hva skjer om du triller bakover uten å bruke gir? Men bruker fri.

har jeg ikke tenkt på. Skal teste litt på det i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...

Høres nesten litt snodig ut at det er der problemet ligger, skal jo da merke det når den evnt settes i gir eller ved et lite pådrag. Men kommer kun ved å touche brems i lav fart både fram og revers å sette i nøytral å trille for å så touche brems gjorde ingen forskjell, alt av foringer og ledd i forstilling var gåen så gjorde ikke noe unødvendig ved å bytte alt men den klunk lyden er fremdeles tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...