bimmaboy Skrevet Juni 27, 2021 Skrevet Juni 27, 2021 Noen som vet hvilkene pins man skal koble for å nullstille service/olje på en 85mod E23? Er det noe annet spesielt viktig å gjøre når man nullstiller?
E.C. Skrevet Juni 27, 2021 Skrevet Juni 27, 2021 Du kan jo prøve det her: https://www.bimmerfest.com/threads/diy-oil-service-light-reset.327491/ bimmaboy reagerte på dette 1
bimmaboy Skrevet Juni 27, 2021 Forfatter Skrevet Juni 27, 2021 Se der ja, takk. Jeg så på en annen side at de mente man skulle koble pin 1 og 7. Men her står det 1ern er Ignition Coil? 😕 hmm
E.C. Skrevet Juni 27, 2021 Skrevet Juni 27, 2021 Service-pin er uansett nr. 7 og den skal til jord, så du kan sjekke med multimeter at det er jord på nr. 19. Jeg har gjort det på E36 og det var rett frem. Jeg vil tro at det er tilsvarende på E23. Enkelte diagnoseverktøy kan resette for deg, men ettersom de aller fleste Kina-adaptere kjiper ut på antall ledninger de kobler opp så kan det hende at det ikke fungerer.
ShellMotul Skrevet Juni 28, 2021 Skrevet Juni 28, 2021 Den tabellen over her er for den 20-pinns kontakten, og den er ikke helt lik 15-pinns kontakten man finner i de eldre modellene til BMW. Men resten stemmer. Pinne 7 er likt på begge typene av kontakter, så det stemmer. Og pinne 1 er jord (GND) for 15-pinns kontakten. Gjør følgende for e23: -Koble sammen pinne 1 og 7. -Skru på tenningen og hold den på helt til serviceindikator-lysene nullstilles. -Skru av tenningen. -Ta bort kortslutningen mellom pinne 1 og 7. Vær obs på at det er to nivåer, "Oilservice" og "Inspection". Den ene nullstilles etter noen få sekunder (3-5?), og den andre slettes etter rundt 10 sekunder. Så det er bare å ha tenningen på helt til begge indikatorene er nullstilt. sveigis og bimmaboy reagerte på dette 2
bimmaboy Skrevet Juni 28, 2021 Forfatter Skrevet Juni 28, 2021 Jeg har 15- pinns kontakten Jeg prøvde nettopp å nullstille men skjedde ingenting 😕 Jeg skal ha nøkkel i den andre posisjonen ikke sant? Koblet med ledning mellom pin 1 og 7. Skrudde på tenningen og venta i 15 sek..
ShellMotul Skrevet Juni 29, 2021 Skrevet Juni 29, 2021 Ok, det var rart. Tenningen skal stå i posisjon to ja. Slik at serviceindikator-lysene lyser. Lysene burde bli grønne selv om batteriene på SI-kortet ikke er i orden. (Men dersom de ikke er i orden går lysene tilbake til rødt igjen med en gang du skrur av tenningen igjen). Du bør dobbeltsjekke om du faktisk får kontakt mellom pinne 1 og pinne 7. Det kan være noe belegg på pinnene. Bruk noe spisst som du kan skrape med. Hvis ikke dette gir resultater, så kan det være at de to batteriene du har i speedometeret ditt er deffekte og må byttes (så deffekte at lysene ikke slukker selv med tenningen på... ikke godt å si). Du kan måle spenningen over batteriene. De står i serie og man skal derfor måle mellom 2,4v og 3v ca (1,2v til 1,5v per stk.). Jeg byttet mine for noen år siden. De originale er Ni-Cd batterier. Jeg satt inn Ni-Mh batterier uten at det har vært noe problem. Det er masse informasjon å finne angående disse batteriene. F.eks:https://www.mye28.com/viewtopic.php?t=144960
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå