Stoppie_Master Skrevet Juli 1, 2021 Share Skrevet Juli 1, 2021 Etter bytte av frontrute og litt lakkering, så har bilen plutselig blitt helt kokko... Tar diagnose og det kommer maaasse greier opp, blinkelys står på til høyre hele tiden osv osv... Jeg har sjekket sikringer, tatt ut rele, tatt ut moduler, sjekket kontakter, koblet fra blinkelys-hendel osv osv. Finnes det en E38 ekspert, eller noen som har tid til å finne ut av problemet her i Trøndelag. Kan jo ikke levere på vanlig verksted, de kan jo ikke slikt. Må nu være can-bus som tuller en eller annen plass 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 2, 2021 Share Skrevet Juli 2, 2021 Jeg kan ihvertfall lese feilkoder i Trondheim. Men plugg ut grunnmodulen, det er vel den som styrer der meste, evt lysmodulen. Hvilke feilkoder har du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet Juli 3, 2021 Forfatter Share Skrevet Juli 3, 2021 Jeg har allerede lest feilkoder. For å si det sånn, alt kommer opp, men det er ikke feil. Slik at det er ikke diagnose jeg trenger, men må finn hva som gjør det slik at hele systemet er fucka opp 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 3, 2021 Share Skrevet Juli 3, 2021 Diagnose er per definisjon det du trenger, men det har dessverre blitt slik at mange tror at det å ta diagnose = å lese ut feilkoder, men det stemmer ikke helt. Man kan lese ut koder med utstyr til få hundrelapper og få forkunnskaper. Det å bytte deler basert på feilkoder alene blir fort dyrt og løser ikke alltid problemet. Det nærmeste du kommer feilsøking/diagnose på egenhånd er bruk av ISTA som lager testplaner som kan følges. Jeg bor dessverre for langt unna, men ellers kunne jeg ha lest ut bus-aktiviteten for deg. De feilkodene du har kan uansett gi deg en pekepinn når man f.eks. ser på koblingsskjemaer for å se hva de har til felles, så helt bortkastet er det ikke. Det er også naturlig å betrakte alle systemene som ble berørt ved sist arbeid, så du har litt å gå på allerede. Ingvaldsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet Juli 7, 2021 Forfatter Share Skrevet Juli 7, 2021 Begynner å nærme meg, trur jeg bakfangeren har vært av, og tror det kan ha blitt en jordingsfeil til hengerkontakten... hadd alle rele, sikringer og moduler ut. leiter enda... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet August 10, 2021 Forfatter Share Skrevet August 10, 2021 Nu har jeg utelukket hengerkontakt. Vært ute med omtrent alt... Fant fukt i gulvet, slik at jeg har tatt ut alt inni bilen, og tørket ut. Men den er fortsatt på bærtur... 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 10, 2021 Share Skrevet August 10, 2021 Kjipe greier ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet August 10, 2021 Forfatter Share Skrevet August 10, 2021 Begynner å bli frustrert... Vært med elektrosprayen overalt nu. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 10, 2021 Share Skrevet August 10, 2021 Kjipe greier, men om du har fått irr eller skade på en modul pga. fukt så kommer nok elektrosprayen til kort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå