Gå til innhold

E38 masse feil. Trenger tips


 Share

Anbefalte innlegg

Etter bytte av frontrute og litt lakkering, så har bilen plutselig blitt helt kokko...

Tar diagnose og det kommer maaasse greier opp, blinkelys står på til høyre hele tiden osv osv...

Jeg har sjekket sikringer, tatt ut rele, tatt ut moduler, sjekket kontakter, koblet fra blinkelys-hendel osv osv.

Finnes det en E38 ekspert, eller noen som har tid til å finne ut av problemet her i Trøndelag. Kan jo ikke levere på vanlig verksted, de kan jo ikke slikt.

Må nu være can-bus som tuller en eller annen plass 🙈

0738D5D0-D2D1-4997-80A7-08A7BF5044A7.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diagnose er per definisjon det du trenger, men det har dessverre blitt slik at mange tror at det å ta diagnose = å lese ut feilkoder, men det stemmer ikke helt. Man kan lese ut koder med utstyr til få hundrelapper og få forkunnskaper. Det å bytte deler basert på feilkoder alene blir fort dyrt og løser ikke alltid problemet. Det nærmeste du kommer feilsøking/diagnose på egenhånd er bruk av ISTA som lager testplaner som kan følges. Jeg bor dessverre for langt unna, men ellers kunne jeg ha lest ut bus-aktiviteten for deg.

De feilkodene du har kan uansett gi deg en pekepinn når man f.eks. ser på koblingsskjemaer for å se hva de har til felles, så helt bortkastet er det ikke. Det er også naturlig å betrakte alle systemene som ble berørt ved sist arbeid, så du har litt å gå på allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...