Flataas Skrevet Juli 17, 2021 Share Skrevet Juli 17, 2021 (endret) Hei Har drevet å feilsøkt på en bil en stund nå og skjønner ikke hvorfor den ikke vil starte. Eier har skiftet HP pumpe pga feilkoder, skiftet alle 4 dyser(jeg har kodet dem inn), skiftet veivsensor pga synkroniseringsstatus "Not OK" i ISTA, prøvd å bytte kamsensor uten hell. Står fortsatt Not OK på synkroniseringsstatus ved å lese av verdier. Pumpen i tanken går og funker slik den skal, har forsøkt å lufte systemet flere ganger men får ikke start så får ikke kjørt hele prosessen. Railtrykket derimot er ikke i nærheten av der det skal være, drivstoff systemet lekker ikke. Hva kan forårsake dette? Eier har testet med startgass og bilen starter Endret Juli 17, 2021 av Flataas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 17, 2021 Share Skrevet Juli 17, 2021 Hva er matetrykket? Hva er railtrykket? Bytte HT-pumpe pga. feilkoder høres allerede litt sketchy ut, hvorfor ble den byttet til å begynne med? Leter man etter mekanisk HT-feil eller leter man etter det noen tror er mekanisk HT-feil (ref. pumpebytte og dysebytte). Meg bekjent trenger man ikke starte bilen for å lufte, hvis motoren går så er systemet luftet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flataas Skrevet Juli 17, 2021 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2021 2 minutter siden, E.C. skrev: Hva er matetrykket? Hva er railtrykket? Bytte HT-pumpe pga. feilkoder høres allerede litt sketchy ut, hvorfor ble den byttet til å begynne med? Leter man etter mekanisk HT-feil eller leter man etter det noen tror er mekanisk HT-feil (ref. pumpebytte og dysebytte). Meg bekjent trenger man ikke starte bilen for å lufte, hvis motoren går så er systemet luftet. Bilen har vært innom 3 verksteder som har sagt forskjellig å ting har blitt byttet uten resultater. Railtrykket har vært på 120bar ved kinning, hva skal matetrykket ligge på? Det har ikke vært noen feilkoder på verken kam eller veivsensor men ved lesing av verdier så står det sync status not ok. Ingen andre feilkoder relatert til problemet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 17, 2021 Share Skrevet Juli 17, 2021 Det er vel 4 bar, sånn ca. Hva er feilen for synkroniseringsstatus? For kam- og veivsensor? Hva var det opprinnelige problemet? 120 bar høres litt lavt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 17, 2021 Share Skrevet Juli 17, 2021 Hva er sync status feilen for? Startsperre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flataas Skrevet Juli 17, 2021 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2021 8 minutter siden, Otis skrev: Hva er sync status feilen for? Startsperre? I følge tabellen på høyre side i ista så er det mellom kam og veivsensor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flataas Skrevet Juli 17, 2021 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2021 15 minutter siden, E.C. skrev: Det er vel 4 bar, sånn ca. Hva er feilen for synkroniseringsstatus? For kam- og veivsensor? Hva var det opprinnelige problemet? 120 bar høres litt lavt ut. Litt usikker på hva det opprinnelige problemet var men var vell at bilen plutselig ikke ville starte. Startet fint en periode med trillstart men ikke med startmotor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 18, 2021 Share Skrevet Juli 18, 2021 Jeg hadde lest ut signalet fra veivsensor (og kamsensor for så vidt) for å se om det er noe wonky på gang. Det merkeligste jeg har sett er knekt tann på svinghjul eller andre skader/møkk som forstyrrer avlesningen. Da kan bilen slite med å skjønne hvor den er hen pga signaler som avviker. At den starter på gass tyder på at registermessig er ting ok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flataas Skrevet Juli 18, 2021 Forfatter Share Skrevet Juli 18, 2021 Skal feilsøke videre i dag så får vi se. Var veldig mye skitt osv på veivsensoren og inni der den sitter. Dette er byttet: hpfp, matepumpe i tank, sensor fram og bak på fuelrail, alle dysene, fuelrailen, dieselfilter og veivsensor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå