Gå til innhold

E61 520d m47 vil ikke starte


Flataas
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Har drevet å feilsøkt på en bil en stund nå og skjønner ikke hvorfor den ikke vil starte.

Eier har skiftet HP pumpe pga feilkoder, skiftet alle 4 dyser(jeg har kodet dem inn), skiftet veivsensor pga synkroniseringsstatus "Not OK" i ISTA, prøvd å bytte kamsensor uten hell. Står fortsatt Not OK på synkroniseringsstatus ved å lese av verdier.

Pumpen i tanken går og funker slik den skal, har forsøkt å lufte systemet flere ganger men får ikke start så får ikke kjørt hele prosessen.

Railtrykket derimot er ikke i nærheten av der det skal være, drivstoff systemet lekker ikke.

Hva kan forårsake dette?

Eier har testet med startgass og bilen starter

Endret av Flataas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er matetrykket? Hva er railtrykket? Bytte HT-pumpe pga. feilkoder høres allerede litt sketchy ut, hvorfor ble den byttet til å begynne med? Leter man etter mekanisk HT-feil eller leter man etter det noen tror er mekanisk HT-feil (ref. pumpebytte og dysebytte).

Meg bekjent trenger man ikke starte bilen for å lufte, hvis motoren går så er systemet luftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, E.C. skrev:

Hva er matetrykket? Hva er railtrykket? Bytte HT-pumpe pga. feilkoder høres allerede litt sketchy ut, hvorfor ble den byttet til å begynne med? Leter man etter mekanisk HT-feil eller leter man etter det noen tror er mekanisk HT-feil (ref. pumpebytte og dysebytte).

Meg bekjent trenger man ikke starte bilen for å lufte, hvis motoren går så er systemet luftet.

Bilen har vært innom 3 verksteder som har sagt forskjellig å ting har blitt byttet uten resultater. 

Railtrykket har vært på 120bar ved kinning, hva skal matetrykket ligge på?

Det har ikke vært noen feilkoder på verken kam eller veivsensor men ved lesing av verdier så står det sync status not ok.

Ingen andre feilkoder relatert til problemet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, E.C. skrev:

Det er vel 4 bar, sånn ca. Hva er feilen for synkroniseringsstatus? For kam- og veivsensor? Hva var det opprinnelige problemet? 120 bar høres litt lavt ut.

Litt usikker på hva det opprinnelige problemet var men var vell at bilen plutselig ikke ville starte. Startet fint en periode med trillstart men ikke med startmotor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde lest ut signalet fra veivsensor (og kamsensor for så vidt) for å se om det er noe wonky på gang. Det merkeligste jeg har sett er knekt tann på svinghjul eller andre skader/møkk som forstyrrer avlesningen. Da kan bilen slite med å skjønne hvor den er hen pga signaler som avviker. At den starter på gass tyder på at registermessig er ting ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal feilsøke videre i dag så får vi se. Var veldig mye skitt osv på veivsensoren og inni der den sitter.

Dette er byttet: hpfp, matepumpe i tank, sensor fram og bak på fuelrail, alle dysene, fuelrailen, dieselfilter og veivsensor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...