Gå til innhold

Kategorien Oppbygd under Kjøretøyopplysninger


sdhild99
 Share

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, Orjan skrev:

@scoot - jeg skjønte det; formuleringen "og er dermed oppbygd i 2007" var bare for å vise at de norske chassisnumrene alltid begynner med årstallet oppbyggingen skjedde/ble godkjent :-) 

Sjekket flere biler med ch.nr som starter på 2007 nå, og de står også med "nei" på oppbygget... merkelig.

Bmw med chassinummer som begynner med 2007 i Bilregisteret. Side 1 (regnr.info)

Da er jeg også med på notene igjen. Ganske merkelig egentlig, sikkert skjedd noe ifb flytting av data eller lignende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Orjan said:

Godkjente ombygginger står som en merknad i det fysiske vognkortet, og på Autosys hos vegvesnet og vises dessverre ikke på nettet.

Det er noe irriterende at Vegvesen ikke har gjort noe med dette. Altså, de har oppgradert vegvesen.no flere ganger de siste par årene og lagt til opplysninger man ikke fikk tidligere, men ombygde biler står det ingenting om når man sjekker regnr. 

Etter en oppdatering i fjor ble det også ofte slutt på å opplyse førstegangsregistrering på første eier i Norge. Så når man ser på en 1-eiers-bil kjøpt ny i for eksempel 1985 kommer det kun opp "ingen opplysninger" etc. Samme hvis bilen har hatt eierskifte innen de siste par månedene, da får man samme molbo N/A-beskjeden. I tillegg til at man må logge inn med BankID for å se km-stand ved siste EU. 

Alt i alt har vegvesen.no blitt dårligere det siste året. Man får ikke de opplysningene man faktisk er ute etter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2021 den 23.05, scoot skrev:

Samme prosedyre utført med min E36 M3 på omtrent samme årstall, der står det nå plutselig "nei" under oppbygd. Jeg er 100% sikker på at det stod "ja" før, for jeg sjekket ganske grundig hva som var gjort når jeg kjøpte den i 2017. 🤔

Når jeg logger meg inn på Vegvesen.no å ser på opplysninger om M3en min så står det at den er oppbygd. Står ikke når jeg er logget ut.

Screenshot_20210721-155221.thumb.jpg.5f076fc47fd1953de033dc758bb37ffc.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...