Maverick2002 Skrevet Juli 27, 2021 Share Skrevet Juli 27, 2021 Hei. Har kjøpt nytt fleksirør til min 520D da jeg har fått en liten ulyd i eksosen under belastning rundt 1700 o/min. Mitt lokale verksted mente dette var litt løst og mulig burde byttes. De fant ingen andre "feil" på eksosen. Fant lite info om skifte av denne fleksikoblinga på nett. Eneste jeg fant var en video av en 1 serie hvor hele DPF måtte demonteres, fleksirør kappes av med vinkelsliper og nytt fleksirør sveises fast igjen?! 😲 Noen som har peiling på om det er samme prosedyre på F10 også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maverick2002 Skrevet Juli 30, 2021 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2021 Ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 30, 2021 Share Skrevet Juli 30, 2021 Jeg vil tro at det er som du har estimert, av med eksos og sveise på nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Juli 30, 2021 Share Skrevet Juli 30, 2021 Kappe av og sveise på ny er vel det vanligste, ja. Men har inntrykk av at de fleste gjør dette mens DPF fortsatt er montert på. Resten av eksosen må i hvertfall fjernes/løsnes. Spørs nok litt på bilen da naturligvis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maverick2002 Skrevet Juli 30, 2021 Forfatter Share Skrevet Juli 30, 2021 Ok, takk for svar. Må si det er litt merkelig at de ikke har festet denne med klemmer eller andre løsninger når delen selges separat. Tydelig at den må byttes i ny og ned. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 30, 2021 Share Skrevet Juli 30, 2021 BMW har vel per definisjon beregnet DPF til å vare i 200k km, så at flexirør må sveises på ved ca. samme km blir vel peanuts i forhold. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå