Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Har kjøpt nytt fleksirør til min 520D da jeg har fått en liten ulyd i eksosen under belastning rundt 1700 o/min. Mitt lokale verksted mente dette var litt løst og mulig burde byttes. De fant ingen andre "feil" på eksosen.

Fant lite info om skifte av denne fleksikoblinga på nett. Eneste jeg fant var en video av en 1 serie hvor hele DPF måtte demonteres, fleksirør kappes av med vinkelsliper og nytt fleksirør sveises fast igjen?! 😲

Noen som har peiling på om det er samme prosedyre på F10 også? 

Skrevet

Kappe av og sveise på ny er vel det vanligste, ja.

Men har inntrykk av at de fleste gjør dette mens DPF fortsatt er montert på. Resten av eksosen må i hvertfall fjernes/løsnes.

Spørs nok litt på bilen da naturligvis. :)

Skrevet

Ok, takk for svar. 

Må si det er litt merkelig at de ikke har festet denne med klemmer eller andre løsninger når delen selges separat. Tydelig at den må byttes i ny og ned. 

Skrevet

BMW har vel per definisjon beregnet DPF til å vare i 200k km, så at flexirør må sveises på ved ca. samme km blir vel peanuts i forhold. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...