Roger Holdorf Skrevet August 7, 2021 Share Skrevet August 7, 2021 Så er vi der Da jeg har misstanke om at det er feil ved min ECU kjøpte jeg en brukt ECU fra helt lik bil med min. Partnummerene på ECU ene stemmer. MEN...... den virker jo ikke på min bil, den er jo programmert til et annet chassie nummer. Spurte hos BMW forhandler om de kunne omprogrammere, men....de hadde ikke lov til å gjøre det, var svaret. Gikk til en chip ECU spesialist. Han kunne kopiere programmet fra min gamle ECU over på den nye/brukte. MEN...... da er jeg jo like langt.🤧 Jeg vil jo ikke ha kopi av det programmet jeg tror det er noe feil ved. Grøss og gru. Er det noen som vet noe jeg ikke vet om hvordan jeg skal få min nye/brukte ECU til å virke i min bil????????????????????????? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 7, 2021 Share Skrevet August 7, 2021 Noen med rett utstyr må tilpasse/Kode den til din bil. Deretter kan man legge inn original programvare. Helt ærlig, så tror jeg at den som la inn uoriginal programvare kan dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet August 7, 2021 Share Skrevet August 7, 2021 Hør med BimmerUpgradeNorway Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 7, 2021 Share Skrevet August 7, 2021 Hva er galt med den originale ecuen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roger Holdorf Skrevet August 7, 2021 Forfatter Share Skrevet August 7, 2021 Det er flere ting som gjør at jeg mistenker feil ved ecu. Bilen har 120000 km. Ble chippet, 14 dgr etterpå falt cyl 3 ut. Jeg hadde ikke presset eller kjørt hardt. Så en lang feilsøking og nye komponenter, deriblant ny disa uten å finne feilen. Tenning er alt for høy får tenningsbank. Bensin varierer fra 0,6 til 1,7 pr mil på mellom 2-3000 rpm osv. Tror jeg satser på ny motor, og da er det kjipt om ecu skal ødelegge den også😓 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet August 7, 2021 Share Skrevet August 7, 2021 Det er jo veldig enkelt å bare gjøre din ecu original igjen. Dette fikser enten den som tuned den, eller BMW ved å ta en "software oppdatering" - og vips, så er bilen original. uglefossen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå