Gå til innhold

BMW E39 525D 2001


Snusmumrikken
 Share

Anbefalte innlegg

TA er triste greier, du får lav høyde og humper bortover. Du får hva du betaler for. Bra coilovere blir fort noen ganger prisen til TA, som prismessig ligger på det samme som én M-sport demper. Noe å tenke på der.

Ellers kjøper du eksentriske bolter med skiver og mutter, nye. De knekker fort av når du skal justere og de er korrodert. Greit å få byttet hjemme først. Nye originale til begge sider så er du der. Merk av orienteringen på skiva med tusj, slik at du ikke får hjulstillingen alt for mye ut på tur.

For å ta knirkeforingen(e) trenger du foringverktøy til å presse. Den store universale fra Biltema funker, ellers selges kit for nettopp denne jobben. Jeg hadde tatt en hjusltillingsjustering etter at du har byttet alt ferdig: understell, bolter og foringer/kuler. Finnes flere videoer på Youtube.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, E.C. skrev:

TA er triste greier, du får lav høyde og humper bortover. Du får hva du betaler for. Bra coilovere blir fort noen ganger prisen til TA, som prismessig ligger på det samme som én M-sport demper. Noe å tenke på der.

Ellers kjøper du eksentriske bolter med skiver og mutter, nye. De knekker fort av når du skal justere og de er korrodert. Greit å få byttet hjemme først. Nye originale til begge sider så er du der. Merk av orienteringen på skiva med tusj, slik at du ikke får hjulstillingen alt for mye ut på tur.

For å ta knirkeforingen(e) trenger du foringverktøy til å presse. Den store universale fra Biltema funker, ellers selges kit for nettopp denne jobben. Jeg hadde tatt en hjusltillingsjustering etter at du har byttet alt ferdig: understell, bolter og foringer/kuler. Finnes flere videoer på Youtube.

Eneste relasjonen jeg har til TA er at de stod på dama sin e46. 

Ellers så hadde jeg supersport black evolution på e60 å synest de var helt greie. De er vell midt på tredet i static klassen(?)

Hele planen min var jo å ikke bruke så mye penger på bilen, siden jeg skulle bruke de på kurs... men som en jeg snakket med sa "det er jo hobby!"

Så kanskje jeg bare burde bruke pengene på gode coilovers i starten? er TA så dårlig? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supersport er nok hakket bedre, men du greier kanskje å finne noen med TA for å få prøvekjørt?

Ja, det ser ut til å fly litt penger, noe som det ofte gjør på en ny bil. Ikke alltid like lett å holde tilbake nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Spennende prosjekt! Digger fargen, mener det var denne jeg siklet på en stund når den lå ute :) Brunt interiør er alltid innertier. Angående coilovers steller jeg meg bak Supersport. Litt dyrere enn TA, ja, men får mye mer for pengene. Et godt alternativ uten å bruke så veldig mye. Men er noen måneder siden siste oppdatering her, så du har kanskje byttet alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Se her ja! Kjekt å se du har fått opp en ny prosjekttråd etter E34 tds'en fra Viggo! Var selv innom der for en stund tilbake og hentet interiør til min tds :)
Digger at du gikk for brunt interiør og ikke et sort skinninteriør som "alle andre" har. Dette løfta i mine øyne veldig på utseendet til din bil! 
Spent på hva som skjer fremover - ser ut som det er en stund siden du oppdaterte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...