Fredrik 90 Skrevet Onsdag kl. 20:21 Skrevet Onsdag kl. 20:21 Veldig imponerende forbruk, N63 motoren er utrolig effektiv. Kult at det går an å kjøre dem økonomisk, er ikke det man forbinder med en V8er. Jeg skal kjøre pent for å lure noen av mine V8ere under literen 😅 Men i det hele og det store så er det ikke derfor jeg dailydriver bil med V8, det er lyden og følelsen av V8 som betyr noe for meg. Hverdagsgleden av å høre at du har en V8er der fremme, samt utnytte at vi lever i en tid hvor det stadig kan forsvares økonomisk å kjøre en V8 daglig. Ikke sikkert det er mulig om 10-15 år… m-blå reagerte på dette 1
m-blå Skrevet i går, 07:39 Forfatter Skrevet i går, 07:39 (endret) 15 timer siden, Werther skrev: @m-blå 0,77 på blandet er imponerende ja. Til sammenligning har jeg en 2015 Ford Mustang GT 5.0 m/421hk som går som brukis, og den ligger på 0.85-0.95 på langkjøring. Klarte 0.75 over 10 mil langs RV3 fra Alvdal mot Elverum, men det er jo "nedoverbakke" hele veien Kjørecomputer de siste 8000km sier 1,02 pr mil totalt siden februar, men en tank med mer småkjøring og gassing går opp mot 1.1. Uansett er V8 like moro hver dag! Vi har og en 2011 Mustang GT V8 i familien som jeg har kjørt ett par ganger. Det var etter en tur med denne for noen år siden at jeg bare måtte ha en V8’er og kjøpte da F10 550i. Tror nok ikke eksosen er original på den, men helt utroligt deilig lyd. Her er det ikke noe turbo som demper/forandrer 36A6BA2E-3FF7-41EF-B920-7C947393B202.mov lyden.👍🏻 11 timer siden, Fredrik 90 skrev: Veldig imponerende forbruk, N63 motoren er utrolig effektiv. Kult at det går an å kjøre dem økonomisk, er ikke det man forbinder med en V8er. Jeg skal kjøre pent for å lure noen av mine V8ere under literen 😅 Men i det hele og det store så er det ikke derfor jeg dailydriver bil med V8, det er lyden og følelsen av V8 som betyr noe for meg. Hverdagsgleden av å høre at du har en V8er der fremme, samt utnytte at vi lever i en tid hvor det stadig kan forsvares økonomisk å kjøre en V8 daglig. Ikke sikkert det er mulig om 10-15 år… Akkurat som du skriver, jeg kjører og V8 pga lyd og følelse mens det enda er muligt. Det som var kult, er at jeg ikke prøvde og kjøre økonomisk. Jeg var alene i bilen på tur og virkeligt fikk nyte V8’eren. Koste meg på fjellovergangene. Men selvfølgeligt må man følge trafikken og kan ikke kjøre forbi alt. Det som imponerer er at forbruket ble 0,77 med en god del «kosekjøring» dvs der en får en skikkelig kickdown i sport og får frem den deilige lyden osv…. Forrige eier sa han kjørte tur retur Stavanger Kristiansand på 0,69 ltr/mil i vanlig trafikk. Men poenget mitt er egentligt at den moderne V8 motoren bruker ikke mer enn en vanlig 4 sylindret bensin familie bil brukte for få år siden. Så drivstofforbruk er ikke noe argument mot og kjøpe/ kjøre V8’er i dag. Min F10 550i med 449hk fra 2014 gikk aldri under literen.(vel en gang men da kjørte jeg i eco pro og rørte såvidt gasspedal og mye nedoverbakke) . Så noe har dem virkeligt fått til med G30. Den er blant annet 180 kg lettere enn F10 med samme motor. Endret i går, 07:59 av m-blå Saltkjelen, papertiger og hanssae reagerte på dette 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå