Nyheim Skrevet August 21, 2021 Share Skrevet August 21, 2021 (endret) Hei, Har en raklelyd som kommer fra motoren. M54B22 med 260.000 km. Er dette ulyd fra vanos? Lyden kommer fra toppdeksel, i front av motor. Kun på tomgang, så snart den får litt turtall så forsvinner lyden. Hjelp se video under https://youtu.be/-1NHAP61rbQ Endret August 21, 2021 av Nyheim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet August 22, 2021 Forfatter Share Skrevet August 22, 2021 Ingen??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 22, 2021 Share Skrevet August 22, 2021 Jeg tror det er disa ventil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet August 24, 2021 Forfatter Share Skrevet August 24, 2021 På 22.8.2021 den 20.52, Otis skrev: Jeg tror det er disa ventil. Takk for svar, Otis Det er ikke DISA, selv om jeg har en ørliten rakling i den og hvis jeg legger øret inntil. Denne raklelyden kommer direkte fra front av toppdeksel. Kan høres ut som det kommer fra venstre hjørne på motoren faktisk. Dette må komme av enten VANOS eller registerkjede. Skal skifte kjedestrammeren, og blir det ikke bedre så må det jo være VANOS på eksoskam som rakler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet August 24, 2021 Share Skrevet August 24, 2021 DISA med ødelagt aksling lager som regel mer lyd under pådrag, og er veldig hørbart fra inni bilen. Mer skranglelyd enn tikkelyd. For meg som er vant med N53 var det vanskelig å høre noe unormalt her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet August 24, 2021 Forfatter Share Skrevet August 24, 2021 2 minutter siden, *MrB* skrev: DISA med ødelagt aksling lager som regel mer lyd under pådrag, og er veldig hørbart fra inni bilen. Mer skranglelyd enn tikkelyd. For meg som er vant med N53 var det vanskelig å høre noe unormalt her. Ja, er ikke DISA som er synderen her. Hvis du har det vanskelig med å høre noe unormalt her, så prøv med headset på. Er en distinkt raklelyd på tomgang som ikke skal være der. Aldri hatt en sånn lyd på noen av mine tidligere M50/M52/M54 motorer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet August 24, 2021 Share Skrevet August 24, 2021 Jeg hadde tatt en sjekk av disse thruste lagrene som sitter på Vanos. Må vel bare ta av toppdeksel og titte litt først som sist? Er ikke Vanos overhalt noen gang er det en god ting å gjøre. Tok min M54B25 i sommer med full overhaling av Vanos og DISA. De velkjente o-ringene gikk i oppløsning da jeg pelte på de. Lagrene var OK. Kalles det ikke for «Vanos rattle» i statene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet August 24, 2021 Forfatter Share Skrevet August 24, 2021 26 minutter siden, FredrikE24 skrev: Jeg hadde tatt en sjekk av disse thruste lagrene som sitter på Vanos. Må vel bare ta av toppdeksel og titte litt først som sist? Er ikke Vanos overhalt noen gang er det en god ting å gjøre. Tok min M54B25 i sommer med full overhaling av Vanos og DISA. De velkjente o-ringene gikk i oppløsning da jeg pelte på de. Lagrene var OK. Kalles det ikke for «Vanos rattle» i statene? Ja, det blir neste prosjekt. Skal bestille inn overhalingskit fra Beisan Systems. Tipper dette er vanos som rakler. Takk for godt innspill. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå