Gå til innhold

BMW E87, spylervæske kommer ikke ut

Audiomannen
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Audiomannen skrev:

Hei,

Jeg har problemer med at spylervæske ikke kommer ut av dysene på panseret. Jeg kan høre pumpen gå, og det kommer spylervæske ut fra lyktespylerene. Noen som har tips på hvor jeg kan starte å feilsøke?

..men hører du at pumpa for dysene på panseret går?  det er to pumper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Reef89 skrev:

..men hører du at pumpa for dysene på panseret går?  det er to pumper.

Testet på veil til jobb i dag. Jeg kan høre to forskjellige tonenivå på pumpene, den ene lager lysere lyd enn den andre. Så jeg antar at pumpene er i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, E.C. skrev:

Slanger hopper av og sprekker opp, så du må bare følge de bakover fra dysene i panseret.

6 minutter siden, Lars89 skrev:

Pumpe kan være defekt selv om den lager lyd.

Men da kommer det ihvertfall strøm til pumpa.

Kan også være tette dyser på panseret osv.

Ok. Jeg skal prøve å komme til pumpa og teste rett derfra. Kan også prøve å blåse trykkluft til dysene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå feilsøkt en del på vindusspyleren. Det er ingenting galt med verken pumpen eller slangen. Feilen ligger i dysene. Det er det siste steget før det kommer ut. Allikevel vet jeg ikke hvorfor det ikke kommer noe ut av dysene, vi får sende trykkluft gjennom de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får trykkluft til å gå gjennom, men ikke spylervæske?

I så fall er du tilbake til pumpe/slange. Enten lekker det under trykk eller så greier ikke den å levere nok trykk til å få væska gjennom dysene. Kobler du av dysa så har ikke du noe motstand lengre, da er det mye lettere for en dårlig pumpe å pumpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, E.C. skrev:

Du får trykkluft til å gå gjennom, men ikke spylervæske?

I så fall er du tilbake til pumpe/slange. Enten lekker det under trykk eller så greier ikke den å levere nok trykk til å få væska gjennom dysene. Kobler du av dysa så har ikke du noe motstand lengre, da er det mye lettere for en dårlig pumpe å pumpe.

Hmm, greit. Jeg er 100% sikker på at det ikke er slangen, så då må det være pumpa. Vet ikke hvor mye motstand det skal være i dysene, men jeg måtte bruke en del trykkluft for å få det frem til dysene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tre pumper på tanken (frontrute, frontlykter, bakrute), kan du ikke bare flytte slangen til en av de andre og teste? Trenger ikke av med skjermen, selv om det gir best tilgang, du kan trekke ut tanken fra hjulbuen.

Endret av Lysken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lysken skrev:

Det er tre pumper på tanken (frontrute, frontlykter, bakrute), kan du ikke bare flytte slangen til en av de andre og teste? Trenger ikke av med skjermen, selv om det gir best tilgang, du kan trekke ut tanken fra hjulbuen.

Var dette jeg gjorde i dag. Jeg har samme problem med dysen bak, men her fikk jeg ikke blåse gjennom i det hele. Tror kanskje det er knute på slangen et sted. Ny motor koster jo ikke så mye, så viss jeg skal bakom igjen kan jeg like godt bytte motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Etter en del feilsøking og banning kommer jeg tibake med en bittersøt konlusjon. Det var ingenting galt med noen av pumpene. Det viste seg for å være en knekk på slangen i leddet til panseret.

Føler meg som Donal Duck som står på hageslangen.

Orker ikke å bytte hele slangen for den knekken, så jeg tok en bit av en gammel bremsevaier og stripset og teipet den på slik at den ikke kan brekkes igjen.

20211015_185720.jpg

20211015_185320.jpg

20211015_184932.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...