Gå til innhold

87 325i lader ikke


E39_Cato
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en 87 325i som ikke lader. Den ladet heller ikke når den gikk med S62b50.

 

Lade lampe lyser ikke.

 

Forsøkt 3 forskjellige dynamoer og like mange børster.

Fra dynamo D+ og til Coil er det kontakt.

Og fra B+ til batteri er det kontakt.

 Motor er jordet ordentlig. Forsøkt med nytt punkt i tillegg.

 

Virker som om lyspære ikke får strøm, men vet ikke helt hvordan jeg skal få feilsøkt dette riktig. Ser man inn i stikket som puttes inn i instrument er det 3 rader opp og til høyre 12V.  Denne går til ene siden av pæren såvidt jeg klarer å forstå.

 

Noen som har noen tips? Evt er det mulig å legge opp noe slik at den lader?

 

Mvh Cato André Skotte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha lest Cato at på disse må ladelampe være iorden for at den skal lade .

Er nok mulig du kan ha et brudd inn til instrument evnt et defekt panel .

Disse er jo kjent for å være ikke bra med årene .

Til info måtte jeg bygge fire instrumenter til et for å få alt iorden her .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, sveigis skrev:

Jeg mener å ha lest Cato at på disse må ladelampe være iorden for at den skal lade .

Er nok mulig du kan ha et brudd inn til instrument evnt et defekt panel .

Disse er jo kjent for å være ikke bra med årene .

Til info måtte jeg bygge fire instrumenter til et for å få alt iorden her .

 

Ja stemmer det Jan. Forsøkt med forskjellige instrumenter med samme utfall. Pærer er ok.

 

Så lurer på muligheten for å legge opp nytt 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på årsmodellen om pæren må være i orden. De la inn en mostand rundt 86/87 engang for at den skulle lade uansett. Er dynamoen jordet til motoren?

Men det er jo ikke mye som kan være feil. Lyser lampen når du slår på tenningen? hvis du tar av den tynne blå ledningen fra dynamoen og slår på tenningen så skal du måle ca. 12 volt på ledningen. Hvis du ikke har 12 volt her så er det instrumentene eller ledningen fra instrumentene som har feil.

En annen ting du kan gjøre er og ta en ledning fra + på batteriet til den blå ledningen på dynamoen også starter du motoren. Hvis den begynner og lade da så er dynamoen i orden. En gammeldags prøvelampe er ypperlig og teste dette med. Du finner også denne tilkoblingen i diagnosekontakten. Det er pinne 12 på både den store og lille kontakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke noe fysisk jordingskabel til motoren, men den er jo boltet fast i brakett som sitter på blokk. så er vel samme greia?

Lampe lyser ikke når jeg slår på tenningen. Forsøkt forskjellige instrument. Så regner med at det er der problemet ligger.

Noen tips til hvordan jeg da evt kan legge opp ny sløyfe, eller en annen løsning for å få det i orden? :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...