Gå til innhold

Spotify problemer på iDrive


Iver92
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, lager en post om dette da jeg ikke klarte å finne noen lignende her.

Bilen er en 2012 520D Touring og har en iphone 12 som jeg bruker hyppig spotify via usb lyd.

Men det siste året eller så, har det vært småproblemer med låt informasjon og gå til neste og forrige sang, hovedsaklig via knappene på rattet.

Det som skjer er at første låta viser riktig info, men neste sang så er det 50/50 sjanse for at den bytter i displayet. Lengda er riktig da...

På head-up displayet så viser den kun den første låta uansett, prøver man å bytte med rattknappene så blir det stille et halvt sekund før den fortsetter på samme låta.

Såvidt jeg klarer å se, er det siste versjonen av tilgjengelig oppdatering på iDrive.

 

Kan legge til at bluetooth og spotify sin BMW app fungerer så og si normalt, bortsatt fra en ulyd på bluetooth ca hvert 30 sekund.

Om noen har tips til hva jeg kan gjøre for å fikse dette så ha jeg satt utrolig stor pris på det, selv om det er et ør lite problem på en ellers god bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du Bluetooth eller USB?

Jeg hadde lignende, men med Android telefon, via Bluetooth. Måtte da oppgradere Bluetooth i bilen.
Siden til BMW der man sjekker om man har siste versjon er veldig dårlig og viser stort sett at man har siste uansett...

Det som er litt rart er at det høres ut som det virket fint tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, nokiaas skrev:

Bruker du Bluetooth eller USB?

Jeg hadde lignende, men med Android telefon, via Bluetooth. Måtte da oppgradere Bluetooth i bilen.
Siden til BMW der man sjekker om man har siste versjon er veldig dårlig og viser stort sett at man har siste uansett...

Det som er litt rart er at det høres ut som det virket fint tidligere.

Jeg bruker USB, da som sagt det er ulyd i bluetooth.

Varierer på hvilket land man laster ned ifra, men uansett hvilket land jeg velger nå så har de enten ikke mulighet for å sjekke etter oppdatering, ellers så sier de at det er den nyeste versjonen.

Jeg skjønner ingen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også USB på den bilen jeg har nå. Men bruker USB via Universal Snapin Adapter. Da bruker jeg det sammen med Spotify appen i bilen. Men Bluetooth lyd virker også bra.
I min forrige bil retrofitted jeg Combox for å få Bluetooth lyd. Da hadde jeg store lignende problemer med Bluetooth før jeg oppgraderte Comboxen med UPD01008.bin.
Samme problemene hadd min kone på sin X1 med Bluetooth før jeg oppgraderte til UPD1008
Den gir versjon som på bildet. Jeg har bin filen om du trenger den.
attachment.php?s=01472f39d701a11d5abdc1246f0f2b1c&attachmentid=1314713&stc=1&d=1447020257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, nokiaas skrev:

Jeg bruker også USB på den bilen jeg har nå. Men bruker USB via Universal Snapin Adapter. Da bruker jeg det sammen med Spotify appen i bilen. Men Bluetooth lyd virker også bra.
I min forrige bil retrofitted jeg Combox for å få Bluetooth lyd. Da hadde jeg store lignende problemer med Bluetooth før jeg oppgraderte Comboxen med UPD01008.bin.
Samme problemene hadd min kone på sin X1 med Bluetooth før jeg oppgraderte til UPD1008
Den gir versjon som på bildet. Jeg har bin filen om du trenger den.
attachment.php?s=01472f39d701a11d5abdc1246f0f2b1c&attachmentid=1314713&stc=1&d=1447020257

Spotify appen fungerer greit, men på ekstra lange turer så har den en tendens til å bare kutte ut fullstendig, så må jeg koble ut og inn telefonen på nytt om jeg kjører for lenge, fordi musikken stopper.

Bruker bare USB porten i midtkonsollen, uten snap-in.

Det du har er samme versjon som jeg har nå.

6 minutter siden, Marius2002 skrev:

Kan også lime inn vin her:

https://www.bmw.com/en/footer/software-updates.html

Oppdaterte nettopp min 13’ F31 derfra.

Den sier jeg har nyeste versjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Iver92 skrev:

Spotify appen fungerer greit, men på ekstra lange turer så har den en tendens til å bare kutte ut fullstendig, så må jeg koble ut og inn telefonen på nytt om jeg kjører for lenge, fordi musikken stopper.

Bruker bare USB porten i midtkonsollen, uten snap-in.

Det du har er samme versjon som jeg har nå.

Den sier jeg har nyeste versjon.

Jeg har faktisk også opplevd at den stopper å spille av. Da bytter jeg bare til DAB eller noe annet som spiller av lyd og tilbake til Spotify. Da fortsetter den der den stoppet.
Jeg sliter også med at uansett hvilken VIN jeg oppgir så viser den at jeg har nyeste. 

Endret av nokiaas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt vanlig problem bluetooth problem på CIC Idrive. Hadde samme på min 2012 mod. Viste sang, av og til. Kunne bytte sang med knapp på rattet, av og til. Fungerte som oftest best rett etter man paret telfon til bilen på nytt.

Også helt vanlig at man måtte bytte "mode" om BT sluttet å fungere for så å bytte tilbake til BT igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, nokiaas skrev:

Jeg har faktisk også opplevd at den stopper å spille av. Da bytter jeg bare til DAB eller noe annet som spiller av lyd og tilbake til Spotify. Da fortsetter den der den stoppet.
Jeg sliter også med at uansett hvilken VIN jeg oppgir så viser den at jeg har nyeste. 

Mistenker at det har noe batterisparing i iphone å gjøre, men ikke helt sikker på det enda.

1 time siden, Maverick2002 skrev:

Helt vanlig problem bluetooth problem på CIC Idrive. Hadde samme på min 2012 mod. Viste sang, av og til. Kunne bytte sang med knapp på rattet, av og til. Fungerte som oftest best rett etter man paret telfon til bilen på nytt.

Også helt vanlig at man måtte bytte "mode" om BT sluttet å fungere for så å bytte tilbake til BT igjen.

Men jeg bruker ikke bluetooth, nesten bare USB.

De gangene jeg har brukt bluetooth så har jeg ikke opplevd feil annet enn ulyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Iver92 skrev:

Mistenker at det har noe batterisparing i iphone å gjøre, men ikke helt sikker på det enda.

Men jeg bruker ikke bluetooth, nesten bare USB.

De gangene jeg har brukt bluetooth så har jeg ikke opplevd feil annet enn ulyd.

Jeg hadde trøbbel med at iPhone 12 Pro Max brukte mer strøm en det USB pluggen ladet. Men når jeg fikk Universal SnapIn Adapteret så hurtiglader den fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, nokiaas skrev:

Jeg hadde trøbbel med at iPhone 12 Pro Max brukte mer strøm en det USB pluggen ladet. Men når jeg fikk Universal SnapIn Adapteret så hurtiglader den fint.

Har ikke hatt det problemet selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...