Gå til innhold

Problemer med Bluetooth adapter fra ebay...

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en slik adapter med bluetooth til min e61, siden jeg verken hadde det eller AUX i bilen. Fikk kodet inn AUX via. NCS Expert, men selvfølgelig går det aldri knirkefritt. Når jeg endelig nærmet meg målstreken, skrudde jeg på AUX inn til min store fortvilelse, det var lyd, men så si ingenting. Telefonen var på max, radioen var på max, enda så sliter dere nok å høre at det var lyd på videoen, men det var det! Kan det være noe så lett som dårlig kontakt, eller er det bluetooth-modulen som ikke får nok strøm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trenger litt mer..

Hva har du kjøpt? 
Er det modul som er plugget inn bak på CCC?
Er det modul som er plugget rett i AUX?
Var/er det lyd på AUX uten BT?

Fikk du noen feilmelding når du kodet AUX?
Det skal nevnes at noen får feilmelding, men AUX dukker likevel opp i OBCen, men funker ikke ordentlig. Prøve og kode på nytt.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Reef89 skrev:

Vi trenger litt mer..

Hva har du kjøpt? 
Er det modul som er plugget inn bak på CCC?
Er det modul som er plugget rett i AUX?
Var/er det lyd på AUX uten BT?

Fikk du noen feilmelding når du kodet AUX?
Det skal nevnes at noen får feilmelding, men AUX dukker likevel opp i OBCen, men funker ikke ordentlig. Prøve og kode på nytt.

Jeg har kjøpt denne: https://www.ebay.com/itm/233303510387?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649

Det er modul som er plugget inn bak CCC

AUX kom ikke orginalt med bilen, så med andre ord nei

Det vet jeg ikke har kun mulighet til å teste med Bluetooth modulen

Jeg fikk feilmelding når jeg skulle kode inn endringene på slutten, men det dukket opp under "Entertainment" så jeg regnet med at det gikk greit.

Jeg kan prøve å kode på nytt, men det blir nok i morgen 😕 

Jeg leste at Bimmerupgrade Norway mente det kunne være dårlig AUX-kit, men da skal jeg ta en nærmere titt i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånn ja. Den skulle vel egentlig vært sort kontakt.
Er flere her inne (inkl. meg) som har kjøpt sånn med hvit kontakt før og da måtte en flytte på noen pinner i kontakten for den kommer ferdig "feilkoblet". Jeg husker ikke hvordan folk ordnet det dette er jo 6-7år siden. Jeg ga opp og kjøpte noe bedre.

Dårlig AUX kit? du hadde jo ikke montert AUX?  .. men ja, det er kun det orginale ettermonteringskitet som duger når det gjelder lyd kvalitet osv.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Alpejohn skrev:

Det kan rett og slett være adapteret som er dårlig, disse kina greiene har som regel stor variasjon i kvalitet..

Det var det jeg også til slutt landet på... Fikk heldigvis sendt en ny av han jeg kjøpte den av på eBay helt gratis. Forklarte situasjonen, og han var villig til å sende ny. Blir spennende å se om den funker.

Endret av HakonLimseth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...