Gå til innhold

BMW M57 termostat

Gran3
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Her om dagen merket jeg at det var litt lite varme i kupeen. Hadde på maks varme, og det ble sånn høvelig varmt, men ikke varmt nok.

I dag har jeg fulgt med på temperaturen live mens jeg kjørte, og den holder seg på rundt 60 grader (63-65 på det meste).

Tips? Er det som regel hoved termostaten som må byttes, eller EGR termostaten? Bytter nok begge i samme slengen tenker jeg, men ønsker å høre andres erfaringer..😊

Endret av Japsern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du også sjekke en kjøleslange på radiator, på midten - høydemessig på passasjer siden. Den skal være kald helt til 92 grader, mener jeg.

Men sånn generelt sett så er det ganske vanlig å skifte både hovedtermostat og EGR samtidig. Om du må skifte hovedtermostat, så er EGR termostat nesten i veien uansett, så da kan den likeså greit bare skiftes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...
På 17.10.2021 den 22.07, Flataas skrev:

Kjent problem er også oljekjøleren til girkassen, løsningen der er å sette inn en VAG termostat på slangen

Er det en bedre løsning å sette på termo, istedenfor å bare bytte hele oljekjøleren?

Endret av Tim320
Omformulering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tim320 skrev:

Er det en bedre løsning å sette på termo, istedenfor å bare bytte hele oljekjøleren?

Problemet tidligere har vært at oljekjøleren har røket på nytt innen kort tid, vet ikke hvordan dette har utviklet seg nå. Oljekjøleren er ganske kostbar så blir dyrt i lengden å skifte bare den

Evt så kan du bestille kit så du kan bruke ettermarkeds oljekjøler til girkassen

Endret av Flataas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...