trondthi Skrevet Oktober 28, 2021 Share Skrevet Oktober 28, 2021 Hei diagnosenerder 😊 Min F11 528i fyller straks 5 år (kun ett år i mitt eie) og jeg spanderte i anledningen på den en garantiutløpstest hos NAF. Der var det ikke noe i veien mekanisk men han mente jeg burde sjekke ut noen av disse feilkodene hos noen som hadde bedre peiling på BMW, spesielt de som er permanente. Jeg har ikke merket noe galt med startsperre, hovedlys, adaptiv cruisecontrol eller kamera, men jeg har ikke fått denne "fil og køholder under 60kmt" til å fungere, kan det ha noen sammenheng med noen av disse feilkodene? Ser deres trente øyne noe annet jeg burde være obs på eller få sjekket ut før garantien utløper? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Oktober 28, 2021 Share Skrevet Oktober 28, 2021 (endret) Er ikke bare batteriet som begynner å bli dårlig? Det kan gi feilmeldinger på mange rare tinger, selv om de faktisk fungerer Mye småkjøring senker levetiden på batteriet, i slike tilfeller anbefales vedlikeholdslading på vinterstid. Hvis det skulle vise seg at det er batteriet må dette byttes av fagpersonell som kan kode/registrere batteribyttet i bilen, eventuelt av noen som har utstyr Et bilbatteri har levetid på ca. 5 år, noen ryker etter 4, andre etter 10. Endret Oktober 28, 2021 av Marius2002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Oktober 29, 2021 Share Skrevet Oktober 29, 2021 Som nevnt over. Det som også er interessant er jo om hva som skjedde når feilkodene ble slettet? kom de samme tilbake? .. ofte er jo det gamle koder som har blitt fikset, men fremdeles ligger i minnet. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi Berg Skrevet Oktober 29, 2021 Share Skrevet Oktober 29, 2021 Du har en feilkode på utvendig dørhåndtak. Anbefaler å sjekke opp dette, da det kan medføre strømtrekk som igjen kan trigge mange andre koder. Permanente feilkoder på KAFAS kunne også hvert lurt å fått sjekket opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Oktober 29, 2021 Share Skrevet Oktober 29, 2021 (endret) Her tror jeg du har en del følgefeil av lav spenning pga mulig dårlig batteri. Som nevnt over så bør du se på dørhåndtaket om det kan være noen deffekter på det. Har du feks comfort access og om det virker på alle dørene. 🤔 Anbefaler også å få slettet kodene for å se hvilke av de som kommer tilbake eller blir stående. Endret Oktober 29, 2021 av Øyvind L. sveigis og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå