Gå til innhold

motor problemer map sensor

Hobby mekaniker
 Share

Anbefalte innlegg

hei er ny på forumet :) jeg har kjøp meg enn ny/gammel bmw og har bare problemer med motor. problemet er at motor går i nødmodus, charge air pressure sensor kommer opp hver gang jeg gir litt for mye gass, men vis jeg er ute og kjører og nestn ikke bruker gassen så fungerer bilen godt og alt fungerer. ruser jeg opp bilen litt så kommer feil koden opp med engang men ute og kjører fint så er alt ok. bilen er chippet og har fått sjekket mappingen og di ser bilen er så vidt chippet så skulle ikke være noe problem der. egr og dpf er programert bort og dpf er fjernet. map sensor og maf er ny og ikke noe forskjell. trykktestet/røyktestet motor og alt virker helt tett. turbo er byttet for 70 000km siden.

noen som har noe bra forslag om hva som kan hva problemet? har sjekket turbotykket og det kan komme opp mot 2850mbar ved full gass request og actual mbar er bra lik 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke din leverandør er i stand til å feilsøke problemet for deg er jo det enkleste å sette den til alle til original og se om problemet vedvarer. Ellers skriver du ikke detaljene rundt feilkoder, ei heller motortype. Om jeg antar m47n2 så er vnt actuator et kjent problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har just kjøpt bilen så alt er nytt for meg. ja det er enn m47n2. actuator fungerer som den skal. er ikke jeg som har chippet bilen og for å få bilen til orginal må di laga en fil og det koster 4900kr. jeg skrev att feil koden var charge air pressure sensor (41aa) 

har hatt bilen på verksted og di finner ikke ut hva det kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fått kontakt me et tuningfirma som skal laga mg noen orginalfiler så får jeg se om det blir noen forbedring. satser på det er noe feil me mappingen. den ble chippet for 6år siden og var forige eier som chippet den og han sa bilen var chippet til rundt 200hk og den fungert bra og var veldig sterk men det virket som all kraften var på 2500omdr og oppover, alt under 2000omdr så er bilen helt uten respons. mn sletter jeg feilkode under kjøring så går bilen utrolig godt helt til jeg slipper gassen. enten sletter feilkoden eller stopper bilen og starter den igjenn så er alt bra till jeg gir for mye gass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41aa i seg selv skal ikke gi denne adferden. Høres mer ut som det er en deaktivert kode som er årsaken, og som dermed ikke blir synlig for deg.

41aa forsvinner med original software. Du trenger ikke en tuner for å sette den tilbake til original, dukan reise innom ikke bare BMW men også andre verksteder med riktig utstyr og be om en oppdatering, pleier ikke å koste så mye. Alternativt er det jo mange på forumet her som har nødvendig utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok fikk laget meg enn ny nesten lik orginal fil bare med dpf og egr delete og det virker som dette løste problemet, ikke nå mere feil koder og virker som bilen oppfører sg      bra :) no kan jeg konsentrere meg på å fikse å kose meg med resten av bilen :P 

når innmaten i dpf er fjærnet blir det noe tomroms lyd da? hørest og nestn ut som eksos leksje men finner ikke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...