Hubu Skrevet November 5, 2021 Share Skrevet November 5, 2021 Oi. Lurte bare på om det går an å skylle ned bilen med noe vann (ikke høytrykk), før man begynner å vaske den for hånd med svamp etc. Vet at det er risikabelt å gjøre det når bilen er helt tørr mtp. alt sanden og shitet som man gneker inn på lakken. Så: Skylle ned med vann, eller høytrykk før håndvask? Tenkju Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snagg30 Skrevet November 5, 2021 Share Skrevet November 5, 2021 Det går helt sikkert an å gjør det som du beskriver, jeg hadde nok aldri gjort det. En grundig forvask med skumkanon/avfetting for å løse bort alt det værste er det jeg liker å gjør. Tipper med din fremgangs måte så blir det enormt med mikro riper og swirls. Hubu reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet November 5, 2021 Share Skrevet November 5, 2021 spander en avfetting på bilen, feks surfex hd som du blander ut, og en presskanne/pumpe fra feks. jula til en billig penge, så kan du legge deg med god samvittighet 🙂 Hubu reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HakonLimseth Skrevet November 5, 2021 Share Skrevet November 5, 2021 Jeg ville gjort det slik i følgende rekkefølge: Legg på kaldavfetting alle steder under vindu-høyde på bilen og oppover hele rumpa av bilen (Selaclean sin funker fjell, prickbort kan være et alternativ) Legg deretter på ønsket felgrens (Sonax xtreme er super og koster kun 149 på Jula) La både felgrens og avfetting virke 10 ish min før du spyler på ett godt lag med skum (Foam booster + hvilken som helst bilshampo funker bra) La skummet virke imens du går rundt med felgbørste og detailbørste der høytrykkene ikke kommer til (Viktig at detailbørsten ikke brukes på steder der det ikke ligger skum, det er for å unngå småriper i lakken) Spyl deretter av før du begynner med bøttevask, med en mild såpe som er laget for det (Helst med en lignende mikrofibervott, personlig pleier jeg å unngå svamp da den fort kan ta med smuss og skitt, som riper opp lakken) Legg på flyverustfjerner på samme måte som du gjorde med kaldavfetting, la virke og spyl av Slik vasker jeg bilen min, det er nok ikke fasit, men det har funket utmerket for meg 😄 Hubu reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet November 6, 2021 Share Skrevet November 6, 2021 Det finnes jo ingen fasit på hvordan man vasker bilen. Mye bra som er nevnt over her. Det kommer jo også anpå hvor ofte du vasker bilen din, mtp. produkter du trenger til vasken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå