Gå til innhold

Vask av bil


Hubu
 Share

Anbefalte innlegg

Oi.

Lurte bare på om det går an å skylle ned bilen med noe vann (ikke høytrykk), før man begynner å vaske den for hånd med svamp etc.

Vet at det er risikabelt å gjøre det når bilen er helt tørr mtp. alt sanden og shitet som man gneker inn på lakken.

Så: Skylle ned med vann, eller høytrykk før håndvask?

Tenkju ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt sikkert an å gjør det som du beskriver, jeg hadde nok aldri gjort det. En grundig forvask med skumkanon/avfetting for å løse bort alt det værste er det jeg liker å gjør. Tipper med din fremgangs måte så blir det enormt med mikro riper og swirls.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gjort det slik i følgende rekkefølge:

  1. Legg på kaldavfetting alle steder under vindu-høyde på bilen og oppover hele rumpa av bilen (Selaclean sin funker fjell, prickbort kan være et alternativ)
  2. Legg deretter på ønsket felgrens (Sonax xtreme er super og koster kun 149 på Jula)
  3. La både felgrens og avfetting virke 10 ish min før du spyler på ett godt lag med skum (Foam booster + hvilken som helst bilshampo funker bra) 
  4. La skummet virke imens du går rundt med felgbørste og detailbørste der høytrykkene ikke kommer til (Viktig at detailbørsten ikke brukes på steder der det ikke ligger skum, det er for å unngå småriper i lakken) 
  5. Spyl deretter av før du begynner med bøttevask, med en mild såpe som er laget for det (Helst med en lignende mikrofibervott, personlig pleier jeg å unngå svamp da den fort kan ta med smuss og skitt, som riper opp lakken)
  6. Legg på flyverustfjerner på samme måte som du gjorde med kaldavfetting, la virke og spyl av

Slik vasker jeg bilen min, det er nok ikke fasit, men det har funket utmerket for meg 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...