Pekka Skrevet November 14, 2021 Share Skrevet November 14, 2021 Trenger et takstativ til X3 som holder takboksen så nær taket som mulig for å få bilen inn i garasjen. Bilen har lave takrails. Selger hos Bavaria foreslår Thule Wingbar. Andre forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet November 14, 2021 Share Skrevet November 14, 2021 Wingbar fra Thule og Whispbar er vel «your best bets» her Ron Jeremy, Pekka og Marius2002 reagerte på dette 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet November 15, 2021 Share Skrevet November 15, 2021 (endret) Mont Blanc Xplore er det laveste alternativet til X3 G01 (7cm over rail)https://www.autoload.no/produkt/finn-ditt-takstativ/bmw/bmw-x3-5dr-suv-ir-18/mont-blanc-xplore-takstativ-sort-787508-776617 Deretter kommer Thule Wingbar Evo Edge (8cm over rail), og så Yakima/Whipsbar Flush (8,5cm over rail). Takstativ til lavt takstativ blir gjerne litt høye... Jeg bruker selv Thule Wingbar Evo Edge på F11 med lave rails, da vi hadde endel Thule utstyr fra tidligere biler, og jeg liker løsningene deres. Endret November 15, 2021 av Mikael-B papertiger og Pekka reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pekka Skrevet November 16, 2021 Forfatter Share Skrevet November 16, 2021 På 15.11.2021 den 9.38, Mikael-B skrev: Mont Blanc Xplore er det laveste alternativet til X3 G01 (7cm over rail)https://www.autoload.no/produkt/finn-ditt-takstativ/bmw/bmw-x3-5dr-suv-ir-18/mont-blanc-xplore-takstativ-sort-787508-776617 Deretter kommer Thule Wingbar Evo Edge (8cm over rail), og så Yakima/Whipsbar Flush (8,5cm over rail). Takstativ til lavt takstativ blir gjerne litt høye... Jeg bruker selv Thule Wingbar Evo Edge på F11 med lave rails, da vi hadde endel Thule utstyr fra tidligere biler, og jeg liker løsningene deres. Har bestilt Mont Blanc siden det er det laveste (6,5 cm over rail) og tåler 100kg last samt skal være veldig enkel å montere (hvis vi i verste fall må montere takboksen hver gang vi skal på ski i fjellet). Satser på at det fremdeles er klaring hvis det er en is-svull utenfor og fruen kommer inn i litt stor hastighet. Hennes søster satte seg fast med X5 og takboks i parkeringsgarasjen på et kjøpesenter, noen vennlige sjeler dokumenterte det hele. Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pekka Skrevet Desember 30, 2021 Forfatter Share Skrevet Desember 30, 2021 Fikk endelig tid til å montere takstativ og takboks. Kom dog ikke ut av garasjen, med en dyktig spotter ble fremdriften stoppet før det ble merker i støvet på takboksen. Løsning? FEIN-sag. Ikke på takstativet, men på garasjen. Marius2002 og mslello reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå