matros72 Skrevet November 16, 2021 Share Skrevet November 16, 2021 Har kjøpt en sån k+dcan kabel, og der fulgte det med en cdr plate. Noen som vet va denne platen inneholder? Og vil denne kabelen virke på inpa, ista osv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RemyNG Skrevet November 16, 2021 Share Skrevet November 16, 2021 1 time siden, matros72 skrev: Har kjøpt en sån k+dcan kabel, og der fulgte det med en cdr plate. Noen som vet va denne platen inneholder? Og vil denne kabelen virke på inpa, ista osv? CDen inneholder nok bare en eldre versjon av INPA, NCS samt driver.. har kjøpt flere av disse på eBay og de kablene har funka hver gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet November 16, 2021 Share Skrevet November 16, 2021 Trenger ikke CD-en. Drivere blir jo installert på pcen autom. når du plugger den i en USB port. Så bruker du den som master og så endrer du COM og sens. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet November 16, 2021 Forfatter Share Skrevet November 16, 2021 Ok. Nå har jeg lastet ned "VMware image Windows 7 med ISTA/NCS/INPA klar til bruk! Oppdatert august 2017 med 4.06.20 ISTA," fra Otis sin signatur til pc. Men så var det derifra da? her skal det tydeligvis pakkes ut å kopieres til et eller annet? Jeg har fint lite data kunnskaper når det kommer til sånne type ting,så va er det jeg må gjøre nå for å få dette til å fungere? Hva er det jeg bør ha for slags program som vil fungere på min f11? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet November 16, 2021 Share Skrevet November 16, 2021 Ja, det krever litt datakunnskap. Men i otis sin pakke så skal det ligge en fil der som står "step by step" guide. Den er vel til og med på norsk og om jeg husker riktig. Nå er det jo slik at k+dcan kabel fungerer bare på E serie, mens F serie skal ha ENET kabel. Men det må en bare se, min F01 funker fint med k+dcan også. Det ligger jo for øvrig en haug med tråder/tips om alt dette på forumet fra før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet November 16, 2021 Forfatter Share Skrevet November 16, 2021 (endret) Ok,så må ha en annen kabel ja. Ja da måvel bare det bestilles da. Har forøvrig fått pakket ut å innstalert nå,så den ligger på startskjermen. Men det kreves tydeligvis lisens for åbruke dette? Endret November 16, 2021 av matros72 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet November 16, 2021 Share Skrevet November 16, 2021 Må og må, som jeg skrev så må en se om det går på den bilen eller ikke. Lisensen skal også være i pakken med filene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet November 16, 2021 Forfatter Share Skrevet November 16, 2021 Ja skal uansett prøve med den kabelen jeg har, når jeg finner ut av denne lisens greia. Det er tydeligvis en kode som må tastes inn, men hvor jeg finner den vet ikke jeg🤔 På obd kontakten på kabelen, så er det en knapp, som kan settes i 4 stillinger. Hva er den til? Blir mange spørsmål her, men er helt ny på dette🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet November 16, 2021 Share Skrevet November 16, 2021 Har du link til kabelen du kjøpte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet November 16, 2021 Share Skrevet November 16, 2021 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet November 16, 2021 Forfatter Share Skrevet November 16, 2021 2 timer siden, Reef89 skrev: Akkurat en sånn kabel er det ja. Da vet jeg va den knappen er til🙂👍 Reef89 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet November 17, 2021 Forfatter Share Skrevet November 17, 2021 (endret) Slettet hele programmet fra pcn, fant ikke ut noe som helst. Må finne en måte å laste ned dette på, uten å måtte være data ingenør, men hvor? Merkelig at det ikke skal finnes en enkel link som er bare å laste ned til pc, å installere uten måtte gjøre en masse greier for å få dette til å fungere? Har kraftig pc med windows10, og bilen er en f11. Er det noen som kan tipse om hvordan jeg skal få til dette? Endret November 17, 2021 av matros72 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet November 17, 2021 Share Skrevet November 17, 2021 Dette er programmer som koster endel høvdinger. Du skal ha de gratis. Da er det ikke unormalt at det krever noe plunder og heft for å få det til. Alternativt kan du kjøpe ferdig oppsatt laptop på finn.no til ca 2500,- Det gjorde jeg. Jeg trengte en brukt laptop dedikert til formålet så da kjøpte jeg likegodt en som var ferdig installert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet November 17, 2021 Forfatter Share Skrevet November 17, 2021 Trenger ikke ha d gratis. D jeg er ute etter, er at det er lettvint og installere. Finner mange utelandske sider man kan laste ned på, men det står som regel download her, å download der. Hva skal man laste ned, og hva er til å stole på🤔 Nei enkelt skal d ikke være😏 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet November 17, 2021 Share Skrevet November 17, 2021 (endret) Man kan fint kjøpe dette billig (har gjort det selv før) herfra: https://www.bcables.com/ Da er alt ferdig satt opp, bare å installere. Og ja det funker. Kablene jeg bruker er også derfra. Jeg har jo to pcen med dette og den ene har programmene derfra og inni mellom så får en tilbuds e-poster, der en får oppdatere til nyeste programvare osv. Endret November 17, 2021 av Reef89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå