F11 bimmer Skrevet November 17, 2021 Share Skrevet November 17, 2021 For noen dager siden fikk jeg en knirkelyd på høyre side i bakakslingen, kan høres ut som det er i område med bremseskiven eller der bærebroen og denslags er festet. Kommer bare i lav fart, men trenger ikke være humoete så tror ikke det er den typiske knirkefpringen. kommer når jeg kjører rett frem, svinger til høyre og til venstre i fart. Kommer ikke lyd h is jeg åpner bakluka å prøver å «riste» på bilen. snakket med en, han sa det kunne være vann som kom inni en foring, syns det høres logiskt ut siden det er værte når det er vått, enn når det er kaldt og frost ute. noen som vet hva det kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet November 17, 2021 Share Skrevet November 17, 2021 Det er vel fort en foring da. Du må nesten framprovosere lyden og høre hvor den kommer fra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F11 bimmer Skrevet November 17, 2021 Forfatter Share Skrevet November 17, 2021 Har prøvd, men finner ikke ut akkurat hvor lyden kommer fra, bare vet at det er bak høyre side inne ved hjulet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F11 bimmer Skrevet November 17, 2021 Forfatter Share Skrevet November 17, 2021 17 minutter siden, E.C. skrev: Det er vel fort en foring da. Du må nesten framprovosere lyden og høre hvor den kommer fra. Har prøvd, men finner ikke ut akkurat hvor lyden kommer fra, bare vet at det er bak høyre side inne ved hjulet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet November 17, 2021 Share Skrevet November 17, 2021 Burde kjenne det om man jekker opp. F11 bimmer reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet November 17, 2021 Share Skrevet November 17, 2021 Må jekke opp som nevnt og sjekke understellet da, spesielt ved h. bakhjul. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F11 bimmer Skrevet November 17, 2021 Forfatter Share Skrevet November 17, 2021 Akkurat nå, Reef89 skrev: Må jekke opp som nevnt og sjekke understellet da, spesielt ved h. bakhjul. Ja får vell prøve det, er det murlig å kjenne det hvis en av stagene er slakk i? Eller må jeg ta av ett og ett stag for å kjenne på kula/leddet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet November 18, 2021 Share Skrevet November 18, 2021 Tørr å vedde på part nr. 13 her, aka. knirkeforing 👍 Fyll en sprøyte med olje eller fett, og sprøyt det inn i mansjetten for å se om lyden går vekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F11 bimmer Skrevet November 19, 2021 Forfatter Share Skrevet November 19, 2021 På 18.11.2021 den 12.26, Mikael-B skrev: Tørr å vedde på part nr. 13 her, aka. knirkeforing 👍 Fyll en sprøyte med olje eller fett, og sprøyt det inn i mansjetten for å se om lyden går vekk. Her er video av lyden, tror ikke det er knirkeforing, videoen er tatt på flat mark i lav fart IMG_1756.MOV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWENER Skrevet November 20, 2021 Share Skrevet November 20, 2021 Der var det ikke mye knirking, men den lyden i begynnelsen høres ut som knirkeforing. Jeg sprøyta mine fulle med ATF olje og det har vært stille siden. Lyden hørtes veldig metallisk ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F11 bimmer Skrevet November 20, 2021 Forfatter Share Skrevet November 20, 2021 3 minutter siden, BMWENER skrev: Der var det ikke mye knirking, men den lyden i begynnelsen høres ut som knirkeforing. Jeg sprøyta mine fulle med ATF olje og det har vært stille siden. Lyden hørtes veldig metallisk ut. Ja jeg vet ikke, aldri hørt noe slikt før Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet November 21, 2021 Share Skrevet November 21, 2021 Men har du verktøy til å bytte foringer på denne bilen da? Viss svaret er nei, er det like greit å få ett verksted til å finne ut av det. Blir litt gjetteleken med å si at understellet lager lyd å poste det på forum. Du må nesten jekke opp bilen og gå over med ett brekkjern for å finne ut hvor det er slakk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå