Gå til innhold

Dørhåndtak frosset fast e70


Jostege
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Da var vinteren kommet til vestlandet også. Skulle ut en tur med bilen, men fikk ikke opp passasjererdøren. Dørhåndtaket var frosset og skikkelig hardt å operere, så jeg turde ikke bruke mer krefter for å ikke ødelegge noe. (Bilen var ikke nyvasket..) Fikk litt flashback til e39en jeg hadde for mange år siden ;-)

Noen som har noen gode triks i ludo? Er det fukt? Er det lurt å smøre, og med hva??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må skifte wire i døra, det som går til ytre håndtak. Dette slites jevnt over endel år, og blir svært treg. Sammenligne kraften som må til å åpne bakdør kontra fordør. 

Jobben tar ca 30 min per dør, når man kan det. Dørpanel må av, husk nye blå og grå klips! Ikke alle nødvendigvis, men kanskje 2 av hver farge per dør, de er sprø.

Du må av låsekassen inni døra for å få av wire. Det går ikke uten å ta den av.

Endret av Otis
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Otis skrev:

Du må skifte wire i døra, det som går til ytre håndtak. Dette slites jevnt over endel år, og blir svært treg. Sammenligne kraften som må til å åpne bakdør kontra fordør. 

Jobben tar ca 30 min per dør, når man kan det. Døråpner må av, husk nye blå og grå klips! Ikke alle nødvendigvis, men kanskje 2 av hver farge per dør, de er sprø.

Du må av låsekassen inni døra for å få av wire. Det går ikke uten å ta den av.

Takk for svar. Da får jeg gjøre det skikkelig å kjøpe et par wire og klips. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...