Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Da var vinteren kommet til vestlandet også. Skulle ut en tur med bilen, men fikk ikke opp passasjererdøren. Dørhåndtaket var frosset og skikkelig hardt å operere, så jeg turde ikke bruke mer krefter for å ikke ødelegge noe. (Bilen var ikke nyvasket..) Fikk litt flashback til e39en jeg hadde for mange år siden ;-)

Noen som har noen gode triks i ludo? Er det fukt? Er det lurt å smøre, og med hva??

Skrevet

Er det selve håndtaket? Hårføner, varmeflaske/plastpose med varmt vann, som du holder inntil. Er nok noe fukt der ja. Er ikke så lett å smøre fra utsiden, om håndtaket er noe lignende som på E6x. 

Skrevet

Etter at diesel-varmeren stod på i 30 min så var det tint og virket som normalt. Tenkte bare litt preventivt vedlikehold for at dette ikke skjer ofte når det er minusgrader..

Skrevet (endret)

Du må skifte wire i døra, det som går til ytre håndtak. Dette slites jevnt over endel år, og blir svært treg. Sammenligne kraften som må til å åpne bakdør kontra fordør. 

Jobben tar ca 30 min per dør, når man kan det. Dørpanel må av, husk nye blå og grå klips! Ikke alle nødvendigvis, men kanskje 2 av hver farge per dør, de er sprø.

Du må av låsekassen inni døra for å få av wire. Det går ikke uten å ta den av.

Endret av Otis
Skrivefeil
Skrevet
4 minutter siden, Otis skrev:

Du må skifte wire i døra, det som går til ytre håndtak. Dette slites jevnt over endel år, og blir svært treg. Sammenligne kraften som må til å åpne bakdør kontra fordør. 

Jobben tar ca 30 min per dør, når man kan det. Døråpner må av, husk nye blå og grå klips! Ikke alle nødvendigvis, men kanskje 2 av hver farge per dør, de er sprø.

Du må av låsekassen inni døra for å få av wire. Det går ikke uten å ta den av.

Takk for svar. Da får jeg gjøre det skikkelig å kjøpe et par wire og klips. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...