Gå til innhold

Android-enhet, klokkefeil


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kjøpte nylig en E93, denne var originalt utstyrt med den kjipe "S663 Radio BMW Professional". Tidligere eier har byttet denne ut med en 2-din Android-sak, høyst sansynlig noe billig Kina-drit da jeg ikke finner noen produsentinfo.

 

Problemet: Enheten stopper klokken når tenningen slåes av og gjennopptar tidsvisningen fra der den slapp neste gang tenningen slåes på. Dvs. Om jeg stopper bilen kl 1440, så vil klokken i bilen vise 1440 neste gang jeg starter bilen, uansett hvor lenge den har stått. Mediespilleren overstyrer også klokken i instrumentpanelet, dvs. klokken i instrumentpanelet holder tiden og kan vise riktig tid med det samme jeg starter opp, men når Androidenheten har fått bootet opp, så "retter" den klokken i instrumentpanelet, slik at også den viser feil.

Dette skjer uansett hvilke instillinger jeg velger på androidenheten. Velger jeg automatisk oppdatering via gps, så oppdaterer den første gangen jeg velger det alternativet, men når dette først er valgt, så oppdaters ikke klokken neste gang jeg starter bilen. Passe irriterende det her kjenner jeg. Noen som har vært ute for noen lignende?

 

Vurderer å gå til innkjøp av en god gammeldags Pioneer 2-din og få røsket ut dette Kinadriten som sitter der nå...

 

 

 

 

20211205_204500.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært gjennom alt av menyer på den her. Finner ikke mye på nett heller da jeg ikke har noen informasjon annet en det tynne som eksisterer i form av en fryktelig forenklet instruksjonsbok (som btw ikke nevner produsent eller modellnr noen plass). Har ikke kommet meg så langt enda at jeg har tatt enheten ut for å se om det finnes noe produsentinfo bak på selve enheten. Får bli et førjulsprosjekt det da. Som sagt, mistenker at dette er noe skikkelig billig Kinadrit, da kan det vel desverre være litt ymse med kvalitet og funskjoner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste er produsert i Kina, enten det er billig eller dyrt, med eller uten logo. ;)

Men du skal finne noe info i oppsettet. Systeminfo? Versjon av Android, firmware, etc. Dette kan bidra til å identifisere enheten.

Har du en dings plugget inn i OBD-porten? Ta den ut og se om det hjelper.

Kan du koble enheten til Internett, syncer den da klokken?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig dette løste seg (men stoler ikke helt på det enda). Jeg gikk inn på "Innstillinger" og "Fabrikkinstillinger". Der har jeg vært inne tidligere, men det eneste jeg får gjøre her, er å velge hvilken bil jeg har. Dette setter bla. logoen under oppstart, jeg regner med det også ligger inne noe om hvordan enheten kommuniserer med bilen, men det ligger ingen info om det noen plass. Anyway, tidligere har jeg ikke gjort noe her da den selvsagt allerede stod på BMW, men i dag så endret jeg denne til Audi og satte den tilbake igjen til BMW etterpå. Nå har jeg vært ute med bilen tre ganger i løpet av dagen og følgende har skjedd: Klokken i instrumentpanelet startet riktig, men ble korrigert feil så snart spilleren bootet opp, altså alt som før, MEN etter ca. et minutts tid (sikkert tiden den bruker på å finne satellitter), så har spilleren hentet seg inn og korrigert klokken igjen til riktig tid. Dette har den aldri gjort tidligere, men nå altså tre ganger på rad. Så nå er jeg spent på hva den finner på i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...