Gå til innhold

Rykning//

Sander Havikhagen
 Share

Anbefalte innlegg

59 minutes ago, Sander Havikhagen said:

Aldri blitt bytta i mitt eie😅 kaldt er i blandt å

Har du eid bilen i 1 uke eller 10 år? Hva er kaldt for deg? -5 eller -20? Hvor langt er et tau?

Sommerdiesel vil danne krystaller i filteret og da går det tett når det er minusgrader. Jeg tviler på at dette er problemet ditt. 

Du bør fokusere på å beskrive når problemet inntreffer og om du har gjort noen endringer på bilen nylig. F.eks byttet hjul på en xdrive bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har eid bilen i 3 år nå til januar, bytta nettopp til vinter dekk men vil ikke tro det er noe innvirkning på det siden det er bakhjulstrekk!😅 variert veldig på gradene men ble tidlig kaldt her jeg bor, alt mellom 5+ til 15-! Begynte først da jeg rygga så gikk det bort da jeg kjørte fromover igjen, kjørte en tur til å ca 4,5 mil tur retur men bare merket det ene veien! Også da bestemte jeg meg for og bytte olje på bakakselen for og se om det hjalp, så skulle jeg ut og test kjøre så kjørte jeg 1 mil og da begynte det og rykke mer og mer så stoppa og fikk berging hjem, den starter fint, går i gir fint (automat), går fint og javt på tomgang!😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, E.C. skrev:

Har du eid bilen i 1 uke eller 10 år? Hva er kaldt for deg? -5 eller -20? Hvor langt er et tau?

Sommerdiesel vil danne krystaller i filteret og da går det tett når det er minusgrader. Jeg tviler på at dette er problemet ditt. 

Du bør fokusere på å beskrive når problemet inntreffer og om du har gjort noen endringer på bilen nylig. F.eks byttet hjul på en xdrive bil.

Se innlegg under

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bedre beskrivelse! Hvordan kommer sommerdiesel inn i bildet? 

Er det kun når du kjører rett frem/når det er last/nedover etc? Blinker noen lamper i dash? ABS/DSC slår inn? prøvd å skru av dsc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, E.C. skrev:

Det var bedre beskrivelse! Hvordan kommer sommerdiesel inn i bildet? 

Er det kun når du kjører rett frem/når det er last/nedover etc? Blinker noen lamper i dash? ABS/DSC slår inn? prøvd å skru av dsc?

Husker ikke når jeg fylte sist men tror ca for 2 månder siden, brukt bilen lite siden er borte veldig mye, derfor jeg tenkte kanskje det kunne være en grunn😅 da jeg rygga og kjørte frem igjen slo jeg den av og på for og se og da ble det borte, samme gjorde jeg sist mrn da var det ingen reaksjon på det☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler du at det kommer fra motor eller drivverk/hjul? Jeg vil foreslå å teste litt under ulike betingelser: med pådrag, uten pådrag, trille i nøytral, svinge litt. Er det samme kaldt som varmt? Starter bilen like enkelt uansett temperatur? Jeg tror som sagt ikke at det har med dieselen å gjøre, men jeg kan også ta feil. Du kan uansett bytte filteret og fylle opp tanken med vinterdiesel for å se om det blir noe forskjell.

Jeg hadde kanskje også sett på live verdier fra ABS-sensorer når man kjører. Mulig du har skadet en sensor/ledning ved hjulskift og den har begynt å tulle nå? Dårlig batteri, som er typisk for en bil som står, kan også skape diverse elektrisk tull som kan gi mange ulike feil. Hva leste du feilminnet av med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det kommer da bilen blir varm, virker som det kommer fra bak! Starta bilen i går og den starta fint! 

skulle egt lest av feilkoder i går men mekanikeren jeg bruker kunne ikke før etter jul så har ikke lest no men har ikke kommet noen feilkoder i displayet heller! Først trodde jeg det kunne være luftmassemåler men da kommer det feilkode i bilen😅 

Bytter dieselfilter uansett siden det ikke er bytta og se om det blir bedre🥳 derfor jeg bytta olja på bakakselen for det virka som det kom bak men det var til ingen nytte😅

Kan jo hende det er noen sensorer som du sier men da må vi se det på data vil jeg tro? Og da får ikke jeg sett før etter nyttår☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...