Gå til innhold

FRM forskjeller (ukjent part nummer) og stemmer Realoem alltid?

PIIIPower
 Share

Anbefalte innlegg

Har levd med sliten frm modul i noen måneder og tenkte jeg skulle ta tak i det nå som det er noen dager med mindre å gjøre. Jeg finner ikke helt ut av hvilken modul jeg skal ha og derfor kommer det endel tekst.. 03/2007 318d vin VG85108

Har plukket ned deksler og funnet ut at jeg har en modul med nummer 6135 9153782-01, i tillegg er det ett AW nummer som er 9153797. Teksten sier «E90 E91 NSW» og «PL2 FRM II»

Realoem sier at jeg skal ha FRM3 61359390491 eller 61356827064, vanlig FRM kategori er tom

6135 9153782 Finnes ikke på Realoem, skjer der ofte?

Kan jeg bruke en modul bare det står E90 E91 NSW og PL2 FRMII, eller må jeg finne en FRM3 for å være sikker på at ting skal fungere igjen?

Også til slutt, siden jeg ikke finner det noe sted, finnes det en god oversikt over forskjellene på FRM moduler? Sånn i tilfelle jeg skulle bli fristet til å putte på noe oppgraderinger 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte deler kommer i flere revisjoner og utgaver, så hva som sitter i din bil kan faktisk være en utgått del i følge realoem. Jeg mener å ha opplevd dette. For de aller fleste delene så pleier ikke det å være noe problem å kjøpe nyere utgave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Realoem merker deler som ENDED, men har ikke sett at de sletter delenummer. Utfordringen med å kjøpe en «nyere» versjon er å finne en som passer med mitt utstyr. NSW, BASIS og EX med eller uten LED, AHL og CA, i tillegg er noen merket E90 E91 andre E9X-E8x eller noe annet. En modul med for mange funksjoner er ikke noe problem, men så lenge jeg ikke har en oversikt over egenskapene til de forskjellige betegnelsene blir utvalget av brukte deler utrolig smalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jo, men Max brose er ikke en versjon som oversvømmer bruktmarkedet og er derfor ofte frisk priset 😉

Fant imidlertid denne oversikten på E90posts så da er det bare å tråle bilder på div markedsplasser 😉 (aner fortsatt ikke hva -CA tillegget betyr..)

FRM2

Halogen lights without fog light
FRM2 E90 E91 LOW

Halogen lights with fog lights
FRM 2 E90 E91 NSW / BASIS
FRM 2 E87 E9x XE
FRM 2 E89 E9x LED XE

Xenon without AHL
FRM 2 E87 E9x XE
FRM 2 E89 E9x LED XE

Xenon with AHL
FRM 2 E87 E9x AHL
FRM 2 E89 E9x LED AHL

FRM3

Halogen lights
FRM 3 MAX BROSE

Xenon without AHL
FRM 3 E87 E92 E93 XE
FRM 3 E89 E9x LED XE
FRM 3 MAX BROSE

Xenon with AHL
FRM 3 E87 E92 E93 AHL
FRM 3 E89 E9x LED AHL
FRM 3 MAX BROSE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FRM på min bil fikk seg en liten knekk etter at vi endret litt på lys-innstillingene på bilen. E82 2011-modell, dette. Modulen «låste seg/døde» slik at FRM ikke lot seg lese ved diagnose. Kjørte rundt i èn dag uten vindusheiser, blinklys, fjernlys og så videre..

Fikk heldigvis hjelp av et lite firma som fikk rettet opp i sakene igjen, med rimelig kort ventetid fra modulen ble levert inn. Helt klart å foretrekke, fremfor å bestille ny modul, eller å få tak i en fungerende, brukt en. Det er visst litt leveringstid på nye FRMs om dagen, ble jeg fortalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden alle utesteder er stengt brukte jeg en sum tilsvarende 3 øl på en brukt, så får vi se hvordan det går. Var 16 blå å går og da trenger ikke jeg å ligge på bakken og skru :)

Rep prisen ligger vel på ca 1850 sist jeg sjekka? Ny FRM nærmer seg 20% av bilens verdi ;) 

Endret av PIIIPower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...