Gå til innhold

1M (E82) som pendlerbil?


ogee1
 Share

Anbefalte innlegg

On 1/10/2022 at 1:28 PM, papertiger said:

@Lysken har du kommet inn i feil tråd? Dette er en tråd om kjøp av 1M, ikke om 3. vaksinedose og konspirasjonsteorier, den tror jeg du finner i andre fora.

Har du lest et annet innlegg, Papertiger? For det står intet i min kommentar hverken om konspirasjoner eller en tredje vaksinedose. Ditt innlegg, som skal blinke mitt som off topic, er det eneste som er off topic i hele tråden. Godt gjort. ;)

Jeg sier, kort oppsummert, at det om få år kan bli forbudt å kjøre med fossilbiler, og dette vil eventuelt først ramme slike biler som 1M. Altså bruk bilen nå, det kan være for sent om få år.

Hvis du tror dette er en "konspirasjonsteori", så er du kanskje ikke så interessert i politikk? Det er i så fall en ærlig sak, men da bør du ikke slenge rundt med karakteristikker om ting du ikke har innsikt i.

Norge har vedtatt et mål om at alle nye personbiler skal være utslippsfrie innen tre år. I neste omgang kommer bruksforbud, ikke for alle på en gang, men et stegvis forbud som først vil gjelde for svært forurensende og "unødvendige" biler som 1M. Innen 2030 tipper jeg slike biler er rene samleobjekter. Skal du kjøre med dem, så må det bli på henger.

Flere på Stortinget går inn for et totalforbud lenge før det, men mangler flertall for et vedtak. Foreløpig.

Endret av Lysken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/10/2022 at 2:44 PM, Fredrik said:

Her var det ting som er tatt ut av kontekst og blandet godt sammen med andre ting. Jeg skrev "...når bilen får skinne på de rette veiene...". Dette har en helt annen betydning enn "...la bilen skinne på en rett strekning..." :)

Så her mente du selvsagt Rudskogen eller Nürburgring? Jadda, jadda ... :D"Det lille ekstra adrenalin rushet når bilen får skinne på de rette veiene og man ikke skal nå noe som forstyrrer opplevelsen."

Du trenger ikke ta på deg noen glorie, vi har alle kjørt for fort, og kommer fortsatt til å bryte fartsgrenser i fremtiden. Det er ikke noe umoralsk i det, trafikkreglene er nemlig ikke moralregler.

Jeg er for øvrig helt enig med dine betraktninger i det innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Lysken

Kan ikke du ta med deg synsing, konspirasjonsteoriene og sølvfoliehatten din over i Off Topic tråden? Dette var en så hyggelig tråd om en kar som vurderer å oppfylle en drøm han har hatt lenge. 

Det kommer ikke til å bli bruksforbud for fossile biler i Norge, bla så skal høyt elbil salg hjelpe oss med det. Videre har vi betydelige politiske partier på vår side, vi har interesse og bileier organisasjoner og ikke minst vi har EU reglementet. Det er ikke lov å forby salg eller bruk av fossilbiler på annet enn svært begrensede områder (typisk bykjerner). Så la oss kose oss med godbilene våre i all uoverskuelig fremtid. 

Dette er ikke ett forsøk på å hive bensin på bålet, men for de andre tause leserne her så må jeg stagge slike tåpelige spådommer slik at de ikke slår rot. Beklager @ogee1, jeg skal med dette gi meg med off topic i tråden din 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...