Gå til innhold

Dempere E90 318d


PIIIPower
 Share

Anbefalte innlegg

Virker som bilen har blitt lav nok til at jeg mistenker at dempere og/eller fjører har levd lenge nok. Er rimelig å anta at de som mye annet har stått på bilen siden 2007/250.000 km.

Har søkt endel, men trådene er gamle. Er gammal (både jeg og bilen) nok til at vi ikke skal finne på noe tull 😊, så høyden skal bli som ny. Er anbefalingen BMW originaldemper (er vel sachs på disse?) eller er Bilstein B4 eller Meyle greie alternativer? Hva er originalt av fjær og hva med Sachs, Febi Bilstein eller Lesjöfors?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilstein B4 er alternativ original demper. Bilstein B6 er en oppgradert "original demper" som er mer sporty. Skal du senke så er det Bilstein B8 som gjelder da den er litt kortete enn standard demper. 

Jeg hadde valgt B6 eller B8. Skal du kjøpe nytt både demper og fjærer så hadde jeg gått for Bilstein B12 PRO-KIT. Da får du B8 demper sammen med Eibach senkefjærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger!

Som nevnt skal bilen opp til original høyde, hadde det vært snakke om en 330/335i/d så kunne jeg sikkert vurdert noe annet :)

Er i første omgang avhengig av å vedlikeholde bilen, alder og modell tilsier at jeg uansett nok ikke blir sittende altfor lenge på denne eller at oppgraderinger gir verdiøkning. Men ting må være i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha original høyde velger du bare OEM eller tilsvarende av anerkjent merke. OEM dempere for BMW kan vel være Sachs/Boge eller Bilstein såvidt jeg vet. Ellers skal vel merker som Monroe, Kyb, Koni osv være greit dersom de har OEM alternativ til din bil.

Lesjøfors sine fjærer har jeg brukt på BMW før, og de har virket å være ok. 

Respekterer ønsket om original høyde, men det er ikke noe dyrere med f.eks et Eibach Pro kit, sånn i tilfelle det er økonomien som begrenser deg til "OEM-look".

Endret av *MrB*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...