rubves Skrevet Februar 9, 2022 Share Skrevet Februar 9, 2022 Heisann, kupeviften min har bynt å lage noen rare «hyle-lyder» i det siste, plutselig mens jeg kjørte stoppet den helt opp. koblet multimeter rett på motoren, og uansett hva jeg stilte styrken på så var det 1.01-1.10v på motoren. var å prøvde en ny motstand men det hjalp ikke. så det er nok ikke den. Koblet deretter 12v fra batteriet rett på motoren, da spant den rundt og nå funker alt igjen, men den «hyler» fortsatt, kanskje litt værre enn før. Er det ny motor som må til her eller har noen noe annet å komme med? Kan nevne det at det føltes ut som det var motstand på motoren da den ikke ville gå, etter jeg kobla 12v på å den gikk, så spant den lett hvis jeg spant den for hånd. IMG_0464.MOV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 9, 2022 Share Skrevet Februar 9, 2022 Siden den hyler vil jeg tro defekt lager, men når du sier at den uansett spant lett rundt for håndkraft, så vet jeg ikke jeg skal tro. Men det kan også være slitte børster kombinert med litt dårlig lager. Da kan vifta stoppe og starte uregelmessig. Så min konklusjon er vifta. rubves reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Februar 9, 2022 Share Skrevet Februar 9, 2022 (endret) Husker ikke helt hvordan vifta i E46 er bygd men det er stort sett/alltid glidelager som blir slitt og ovale etterhvert og med de symptomene du har er det helt klart på tide å bytte vifte. Ikke kjøp brukt, ny. Og da ikke den billigste som kan skaffes på internet for det er jo ikke såå gøy å bytte og betale for vifter.. Endret Februar 9, 2022 av Kvasi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rubves Skrevet Februar 9, 2022 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2022 (endret) Er det noen grunn for at jeg ikke burde kjøpe brukt vifte? brukt ligger på 500-750kr kontra ny som ligger på 2500kr… er ikke veldig gira på å betale 2500kr for ny vifte for en relativt gammel bil hehe. Endret Februar 9, 2022 av rubves Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
laffe Skrevet Februar 9, 2022 Share Skrevet Februar 9, 2022 (endret) På Eurodel ser jeg de har en del kupevifter til E46 til under 1000 lappen. Nå sjekka jeg bare priser på reg.nummeret på min gamle E46 som hadde manuelt klimaanlegg. Mulig det er dyrere på biler med "digitalt" klimaanlegg. Endret Februar 9, 2022 av laffe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Februar 9, 2022 Share Skrevet Februar 9, 2022 17 minutter siden, rubves skrev: Er det noen grunn for at jeg ikke burde kjøpe brukt vifte? brukt ligger på 500-750kr kontra ny som ligger på 2500kr… er ikke veldig gira på å betale 2500kr for ny vifte for en relativt gammel bil hehe. Ja. Og grunnen skrev jeg i forrige innlegg men kan vel gjenta og forklare; brukt vifte koster kr, brukt vifte er mest sannsynligvis utslitt ganske snart. Du må gjenta alt skrevet over her igjen og igjen til du til slutt innser at det som er lurt er å kjøpe ei ny vifte og har sølt bort X antall kroner på brukte slitedeler underveis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rubves Skrevet Februar 9, 2022 Forfatter Share Skrevet Februar 9, 2022 (endret) 18 minutter siden, Kvasi skrev: Ja. Og grunnen skrev jeg i forrige innlegg men kan vel gjenta og forklare; brukt vifte koster kr, brukt vifte er mest sannsynligvis utslitt ganske snart. Du må gjenta alt skrevet over her igjen og igjen til du til slutt innser at det som er lurt er å kjøpe ei ny vifte og har sølt bort X antall kroner på brukte slitedeler underveis. (først av alt, beklager dårlig formulert spørsmål. Dette tenkte jeg egentlig på) Ja det skjønte jeg, men kan viften plutselig bli ødelagt uten noen form for forvarsling? slarke i lager osv tenker jeg på. Tenkte hvis jeg fant en brukt vifte som ikke hadde slarke osv så hadde det vært greit? 22 minutter siden, laffe skrev: På Eurodel ser jeg de har en del kupevifter til E46 til under 1000 lappen. Nå sjekka jeg bare priser på reg.nummeret på min gamle E46 som hadde manuelt klimaanlegg. Mulig det er dyrere på biler med "digitalt" klimaanlegg. Nå har jeg bare sjekka pris på gs, mulig jeg bestiller ny fra eurodel hvis det er såpass mye billigere👍 Endret Februar 9, 2022 av rubves Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Februar 9, 2022 Share Skrevet Februar 9, 2022 20 minutter siden, rubves skrev: Nå har jeg bare sjekka pris på gs, mulig jeg bestiller ny fra eurodel hvis det er såpass mye billigere Ny og billigste fra eurodel er potensielt værre enn brukte deler, sånn at du vet detfør du bruker dine penger på deler. Det finnes ikke så mange leverandører av sånt man kan forvente kvalitet som varer mer enn noen uker og det er definitivt ikke de billigste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rubves Skrevet Februar 10, 2022 Forfatter Share Skrevet Februar 10, 2022 8 minutter siden, Kvasi skrev: Ny og billigste fra eurodel er potensielt værre enn brukte deler, sånn at du vet detfør du bruker dine penger på deler. Det finnes ikke så mange leverandører av sånt man kan forvente kvalitet som varer mer enn noen uker og det er definitivt ikke de billigste. Til og med depo? Føler depo er en ok ettermarkeds leverandør jeg da? stemmer ikke det? Koster 760kr for depo vifte på eurodel faktisk🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå