F11 bimmer Skrevet Februar 17, 2022 Share Skrevet Februar 17, 2022 Hei. Noen her som vet hvor terminal 15 relé ligger? Er på en f11 525 2011 mod. Er plaget med at bilen sliter å starte når det er kaldt, har byttet både plugger og rele, byttet batteri og sjekket sikkringer… er vell enten terminal 15 rele eller ledningsbrudd antar jeg.. ellers noen forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Februar 17, 2022 Share Skrevet Februar 17, 2022 Hva sier diagnose? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Februar 17, 2022 Share Skrevet Februar 17, 2022 Terminal 15 relé ligger på R3 i bagasjerom sikringsboks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F11 bimmer Skrevet Februar 17, 2022 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2022 18 minutter siden, Øyvind L. skrev: Hva sier diagnose? Masse på gløderele, glødeplugger og terminal 15.. Øyvind L. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F11 bimmer Skrevet Februar 17, 2022 Forfatter Share Skrevet Februar 17, 2022 15 minutter siden, Reef89 skrev: Terminal 15 relé ligger på R3 i bagasjerom sikringsboks. Takker😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Februar 17, 2022 Share Skrevet Februar 17, 2022 (endret) Vet ikke om det er samme på N57, men: SUBJECT: High Battery Discharge Warning: Battery Needs Replacement MODEL F01 F02 Produced from 9/2009 to 7/2012 with N63 engine SITUATION After the vehicle is started, a Check Control message “High Battery Discharge Warning” is displayed in the Central Information Display (CID). Various power supply and power management faults are stored, including the following: CAS – “930769 Deactivation of terminal 15: upper startability limit reached” CAS – “93076A Deactivation of terminal 15: upper startability limit reached, but deactivation preventer or legal load/consumer active” CAS – “93076B Deactivation of terminal 30B: upper startability limit reached” CAS – “93076C Deactivation of terminal 30B: upper startability limit reached, but deactivation preventer or legal load/consumer active” JBE – “8020E8 Reset or deactivation of terminal 30F” DME – “213901 Power management: reduction or deactivation of individual electrical loads/consumers” CAUSE The battery has become heavily discharged or is faulty. The following reasons can contribute to a prematurely failing battery: Unfavorable driving profile – excessive short trips Excessive terminal 30B after run – normal coolant pump or electric fan operation Extremely cold temperatures Vehicle faults – closed circuit draw, sleep mode preventer or frequent wakeups Kan jo være et tips. Endret Februar 17, 2022 av Øyvind L. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Februar 17, 2022 Share Skrevet Februar 17, 2022 Hvordan sliter den med å starte da? Går tregt på starter eller sliter med å fyre? Hvis terminal 15 ikke funker så hadde du nok merket det før, via andre ting som ville være ute av drift. Du har jo en åpenbar feilkode på LIN-kommunikasjon til pluggmodulen. Får ikke modulen kommando om å gløde så sier startproblemet seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Februar 18, 2022 Share Skrevet Februar 18, 2022 Tenker E.C. peker på problemet. Er vel også det eneste som er "present" i denne diagnose-utskriften, utover en feil på dørmodul førerdør og en parksensor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Februar 18, 2022 Share Skrevet Februar 18, 2022 1 time siden, FredrikE24 skrev: Tenker E.C. peker på problemet. Er vel også det eneste som er "present" i denne diagnose-utskriften, utover en feil på dørmodul førerdør og en parksensor. Det er alltid lurt å slette feilkoder slik at feilkoder som ikke er tilstede forsvinner også lese av på nytt igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F11 bimmer Skrevet Februar 18, 2022 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2022 8 timer siden, FredrikE24 skrev: Tenker E.C. peker på problemet. Er vel også det eneste som er "present" i denne diagnose-utskriften, utover en feil på dørmodul førerdør og en parksensor. Hva er EC? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F11 bimmer Skrevet Februar 18, 2022 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2022 19 timer siden, E.C. skrev: Hvordan sliter den med å starte da? Går tregt på starter eller sliter med å fyre? Hvis terminal 15 ikke funker så hadde du nok merket det før, via andre ting som ville være ute av drift. Du har jo en åpenbar feilkode på LIN-kommunikasjon til pluggmodulen. Får ikke modulen kommando om å gløde så sier startproblemet seg selv. Når jeg skal starte så starter den helt fint, men så bynner den å tulle å noen ganger skrur den seg helt av hvis det er veldig kaldt og noen ganger holder den liksom på å «kveles» så jeg må gi turtall en stund for at den skal gå skikkelig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Februar 18, 2022 Share Skrevet Februar 18, 2022 9 minutes ago, F11 bimmer said: Hva er EC? Han refererte nok til meg. Har du sjekket om pluggene fungerer/trekker strøm? Med tangamperemeter for eksempel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F11 bimmer Skrevet Februar 18, 2022 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2022 1 minutt siden, E.C. skrev: Han refererte nok til meg. Har du sjekket om pluggene fungerer/trekker strøm? Med tangamperemeter for eksempel? Har byttet pluggene, men byttet rele før jeg byttet pluggene så dette er nok ædelagt nå, men har ett nytt ett som jeg ikke har montert enda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Februar 18, 2022 Share Skrevet Februar 18, 2022 Du svarer ikke på spørsmålet her. Du må undersøke om pluggene faktisk er aktive eller ikke før du bare bytter flere deler. Hvorfor skulle releet bli ødelagt nå mener du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
F11 bimmer Skrevet Februar 18, 2022 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2022 2 minutter siden, E.C. skrev: Du svarer ikke på spørsmålet her. Du må undersøke om pluggene faktisk er aktive eller ikke før du bare bytter flere deler. Hvorfor skulle releet bli ødelagt nå mener du? En som har kjennskap til bmw fier at rele blir ødelagt hvis man bytter rele først og kjører med dette, vet ikke hvorfor men det er dette jeg har hørt.. men hvordan sjekker jeg da hvordan om pluggene virker/trekker strøm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå