Gå til innhold

Kjølevæske forsvinner

Skm3
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en bmw 2013 mod med N13 motor. Hvor kjølevæska forsvinner...

Har hatt den inne på bmw og har bytta alle komponenter bmw mente det lak i fra. Bortsett fra EGR kjøleren, de mente kansje att den hadde indre lekasje. Men når ble det egr kjølere på en bensinmotor? Er dette bare piss fra BMW?

Sku ta meg en kjøretur med bilen ista og da forsvann all væska igjen. Åpna pansere og det røyk en god del fra radiator området. Tyder dette på att det er lekasje/hull i radiatoren og att det kansje er der problemet ligger?

Takk for alle svar på førehånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ikke noe EGR kjøler på N13 i delekatalogen, men at bensin motorer har EGR er jo ganske vanlig mener jeg. Men de er nok lit simplere enn diesel, uten at jeg er noen ekspert på det.

Men ja, damp tyder på lekkasje. Du kan kjøpe deg ett trykksett for å sjekke etter lekkasjer, eller besøke et verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Otis skrev:

Fant ikke noe EGR kjøler på N13 i delekatalogen, men at bensin motorer har EGR er jo ganske vanlig mener jeg. Men de er nok lit simplere enn diesel, uten at jeg er noen ekspert på det.

Men ja, damp tyder på lekkasje. Du kan kjøpe deg ett trykksett for å sjekke etter lekkasjer, eller besøke et verksted.

Har trykktester men ingen lekasjer å finne. Trykket faller iķke, å ser ikke noen plass hvor der kan leke ifra. Men siden det kom ekstremt mye damp fra radiator området så er det vell ikke usannsynlig att radiator er kaputt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, E.C. skrev:

Skulle han det? Hvis det kommer masse damp fra radiator og ikke ut av bakpotta så hadde jeg begynt med å se hvor dampen faktisk kommer fra, ikke begynt med å demontere topp.

Prøvd å lokalisert nøyaktig hvor dampen kommer ifra. Men må vente til neste gang det skjer for nå har jeg fyllt på mer vatn og den kan holde alt ifra 1 dag til 3 mnd før det skjer igjen😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...