Skm3 Skrevet Februar 21, 2022 Share Skrevet Februar 21, 2022 Hei. Har en bmw 2013 mod med N13 motor. Hvor kjølevæska forsvinner... Har hatt den inne på bmw og har bytta alle komponenter bmw mente det lak i fra. Bortsett fra EGR kjøleren, de mente kansje att den hadde indre lekasje. Men når ble det egr kjølere på en bensinmotor? Er dette bare piss fra BMW? Sku ta meg en kjøretur med bilen ista og da forsvann all væska igjen. Åpna pansere og det røyk en god del fra radiator området. Tyder dette på att det er lekasje/hull i radiatoren og att det kansje er der problemet ligger? Takk for alle svar på førehånd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 21, 2022 Share Skrevet Februar 21, 2022 Fant ikke noe EGR kjøler på N13 i delekatalogen, men at bensin motorer har EGR er jo ganske vanlig mener jeg. Men de er nok lit simplere enn diesel, uten at jeg er noen ekspert på det. Men ja, damp tyder på lekkasje. Du kan kjøpe deg ett trykksett for å sjekke etter lekkasjer, eller besøke et verksted. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skm3 Skrevet Februar 22, 2022 Forfatter Share Skrevet Februar 22, 2022 9 timer siden, Otis skrev: Fant ikke noe EGR kjøler på N13 i delekatalogen, men at bensin motorer har EGR er jo ganske vanlig mener jeg. Men de er nok lit simplere enn diesel, uten at jeg er noen ekspert på det. Men ja, damp tyder på lekkasje. Du kan kjøpe deg ett trykksett for å sjekke etter lekkasjer, eller besøke et verksted. Har trykktester men ingen lekasjer å finne. Trykket faller iķke, å ser ikke noen plass hvor der kan leke ifra. Men siden det kom ekstremt mye damp fra radiator området så er det vell ikke usannsynlig att radiator er kaputt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LP760 Skrevet Februar 25, 2022 Share Skrevet Februar 25, 2022 Sjekket toppakningen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Februar 25, 2022 Share Skrevet Februar 25, 2022 Skulle han det? Hvis det kommer masse damp fra radiator og ikke ut av bakpotta så hadde jeg begynt med å se hvor dampen faktisk kommer fra, ikke begynt med å demontere topp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skoglund Skrevet Februar 26, 2022 Share Skrevet Februar 26, 2022 Noen ganger kommer lekasjen frem med trykk og varme og ikke bare trykk. Skm3 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skm3 Skrevet Februar 26, 2022 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2022 Ja, er fin den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skm3 Skrevet Februar 26, 2022 Forfatter Share Skrevet Februar 26, 2022 22 timer siden, E.C. skrev: Skulle han det? Hvis det kommer masse damp fra radiator og ikke ut av bakpotta så hadde jeg begynt med å se hvor dampen faktisk kommer fra, ikke begynt med å demontere topp. Prøvd å lokalisert nøyaktig hvor dampen kommer ifra. Men må vente til neste gang det skjer for nå har jeg fyllt på mer vatn og den kan holde alt ifra 1 dag til 3 mnd før det skjer igjen😂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå