Gå til innhold

Sprukket gummi på nye foringer

Mekkenoob
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kjøpte Meyle-settet jeg ble anbefalt i en annen tråd, men da jeg fikk dem nå, så ser jeg at det er hull i gummien på flere av dem. Det ser ut som et rent snitt, på samme sted som også hylsen er snittet opp (evt skjøtet). Jeg trodde foringer skulle være helt frie for hull og rifter, men dette er jo snittet så "pent" opp at det ser jo ut som det er gjort med vilje.

Er det innafor å motta nye foringer med slike rifter, eller bør jeg returnere dem?

Det kommer ikke frem på bildet, men: alle fire foringene ser litt ... skitne? ... ut. Jeg trodde jeg skulle få noe shiny greier når jeg bestilte nytt. Ikke at det gjør noe med litt skitt, altså. Det skal jo bare rett på bilen og aldri sees på igjen, så det går fint. Men at to-tre av dem kommer revnet opp er jeg litt mer usikker på. Det er første gang jeg bestiller foringer, så vil bare vite om dette er helt normalt, eller om jeg har vært uheldig her. :D 

På forhånd takk for svar!

277615229_1294493941076412_7562752917621504982_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser egentlig normale ut disse.

Gummi blir ofte støpt i former og kan gjerne inneholde både mindre overfladiske defekter, samt hvitt pulver som brukes for at det ikke skal sitte igjen fast i formet etter støp. Slik gummi er også en støvmagnet. Jeg har mottatt mekaniske ting med kosmetiske defekter før og det pleier ikke å plage meg så lenge det ikke går utover funksjonsevnen. Tenker at det er bare å montere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, E.C. skrev:

Ser egentlig normale ut disse.

Gummi blir ofte støpt i former og kan gjerne inneholde både mindre overfladiske defekter, samt hvitt pulver som brukes for at det ikke skal sitte igjen fast i formet etter støp. Slik gummi er også en støvmagnet. Jeg har mottatt mekaniske ting med kosmetiske defekter før og det pleier ikke å plage meg så lenge det ikke går utover funksjonsevnen. Tenker at det er bare å montere.

Takk for kjapt svar så sent på natt!

Det gjør meg ingenting at det kosmetiske er så-som-så. :D Men det er altså helt i orden at det er et slikt hull i gummien på nye foringer fra butikk? (Bilde 1)

Ser at hylsene har ganske kraftige snitt/skjøter på produktbildet også (bilde 2), men hvorfor er det snitt i gummien på samme sted? Det snittet er vel ikke faktisk kuttet ut med vilje? 😅

Screenshot from 2022-04-03 01-26-44.png

foringer_red.png

Endret av DanielA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, DanielA skrev:

Det snittet er vel ikke faktisk kuttet ut med vilje?

Jo, for at det skal gå an å komprimere de med monteringsverktøyet må de være det.Vil tro at de er umulige å få på plass uten verktøyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et bilde av en av mine originale foringer. Senter og gummi er trukket ut av den ytre metallhylsa av praktiske årsaker ved demontering.

Her ser du akkurat samme "spor" i gummien, som korresponderte med skjøten in ytre hylse.

Bildet er ikke det beste fordi det er tatt uten særlig hensikt.

PXL_20211219_191011229.thumb.jpg.63bdb1a31b97b4cce07703aa8b38ee97.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott, takk for alle svarene. Da vet jeg i alle fall at det er helt normalt, og skal montere dem. :)

Jeg skjønner fremdeles ikke helt hvorfor de gjør det sånn, da. Sprekken i selve hylsa er greit, den skjønner jeg, men å rifte opp gummien skulle man da tro både svekket den strukturelle integriteten, i tillegg til å slippe inn vann og sand og alskens annet som kan forringe foringen fra innsiden? 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...