Gå til innhold

///M med manuell eller automat?


Snagg30
 Share

Anbefalte innlegg

Manuel er flott i en sportslig bil men da bør girkassen og bakakselutvekslingen være tilpasset bilen.

Jeg har kjørt manuel i Z4en i snart 11 år nå og jeg er stadig like skuffet over hvor dårlig utvekslingene er tilpasset den lette bilen. Det er ikke noe problem og kjøre i gang på 2. på flatmark også setter vi den rett i 5. når vi nærmer oss 30km/t. Med den lette utvekslingen på diffen så er det nesten latterlig, 3000 omdr. på motoren i 100 km/t er bare dumt. 

Før så var jo BMW veldig flinke til og tilpasse utvekslingen til bil og motor, til E28 tror jeg de leverte 11 forskjellige utvekslinger på diffen. Den kunsten virker det som de har glemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg er igrunn veldig glad i DCT selv, har hatt både f80 med DCT, og har per idag e90m3 med DCT.
Føler jo selvfølgelig på det av og til at det hadde vært kjekt med en clutchpedal og litt manuelt arbeid. Men stort sett ikke ;)

En annen ting er jo egentli at jeg føler nyere  M turbo biler er for moderne for ei "gammal manuell " kasse.
Tror ikke det vil bli helt sammenlignbart med feks en M med sugemotor å manuell kasse.


en kjenning har en M2comp med manuell kasse, og har hørt at han angret litt på det valget (ble jo selvfølgelig bevist valgt manuell pga purisme" 

Tror rett å slett at de nyere motorene er bedre designet ilag med DCT kasser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...