Hpi Skrevet Juni 6, 2022 Share Skrevet Juni 6, 2022 Hei, Jeg har defekte låskasser på begge dørene på høyre siden så tenkte å få gjort noe med dette nå i sommer. Bilen har softclose. Ser ut som softclose enheten er koblet til låskasse med en kabel. Så til spørsmål, må jeg kjøpe låskasse med softclose eller kan disse skiftes seperat? Er låskasse den samme med og uten softclose? Jeg sjekka på realoem men virker som alt ligger i rødt på min bil så jeg forstod ikke helt hva jeg skal ha. VIn er C997517, her er resultatet fra Realoem: RealOEM.com - Online BMW Parts Catalog Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 6, 2022 Share Skrevet Juni 6, 2022 Hva tenker du med rødt? Du skal velge den versjonen som passer din utstyrsliste, hos GS/Koed blir det valgt automatisk og på f.eks. Koed kan du velge å krysse av for utstyr først, slik at det kommer opp riktig. Har du prøvd på noen av disse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Juni 6, 2022 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2022 Jeg synes tidligere at Realoem har hatt litt kontroll på hva som passer når man legger inn Vin men mulig jeg husker feil. Ser ut som Koed finner litt mer ut av det, jeg har S322A som er softclose. Men fremdeles usikker på om låskasse er en separat del som kan skiftes uavhengig av softclose enheten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 6, 2022 Share Skrevet Juni 6, 2022 Låsekasse på F-serie med soft close inkluderer også soft close motoren, så du bytter begge deler. Forskjellene på SC-låsekassene er om bilen har utstyrskode 8TG eller ikke (thief proof device). Hpi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Juni 6, 2022 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2022 12 minutter siden, Saltkjelen skrev: Låsekasse på F-serie med soft close inkluderer også soft close motoren, så du bytter begge deler. Forskjellene på SC-låsekassene er om bilen har utstyrskode 8TG eller ikke (thief proof device). Supert, takk. Jeg har ikke 8TG så da er jeg litt lenger. Vet du om et slikt bytte krever koding eller om det er en ren mekanisk jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 6, 2022 Share Skrevet Juni 6, 2022 Ser ut som mekanisk sammenlignet med det jeg gjorde på min E61, bare ekstra arbeid med å ta ut/sette inn selve enheten for sc. (utifra TIS) Hpi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 6, 2022 Share Skrevet Juni 6, 2022 Stemmer. Ingen koding. Plug and play. Hpi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Juni 7, 2022 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2022 Da har jeg funnet de riktige delenummerene, jeg rota igår med utstyrslista på bilen så jeg fant ikke helt ut av hvilke deler jeg skulle ha. Klarte å konsentrere meg litt mer idag så jeg har jo selvsagt S322 comfor access og S323 softclose. Jeg har ikke S302 alarm og heller ikke S8TGA Thiefproofing device. Da dukka delenummer 51227185688 til Høyre bak og 51217185692 til Høyre foran. De koster ca 5000,- pr dør for nye originaldeler. Alternativt ca 2000,- pr dør fra Eurodel etc hvor merket er esen skv som jeg ikke kjenner til eller overhalte originale fra Ebay til ca 1500,- pr dør ferdig fortolla. Det er visstnok en spole/motor som ryker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå