Stawky Skrevet Juli 18, 2022 Share Skrevet Juli 18, 2022 Hei. Noen som kan ha noe formening om hva denne lyden kan være? Kommer ikke veldig bra frem på video. Det høres ut som det kommer fra undersiden av bilen, rett med bakdørene, altså i bensintank området. Høres veldig bra på tomgang, nogen ganger er det konstant uling, noen ganger kan det være variasjoner som at uling kommer og går. Kan også til tider ikke være lyd i det hele tatt. Kan virke som den forsvinner ved gasspådrag, men skal ikke si dette sikkert da lyden ikke er lett å høre i fart. Har byttet bensinpumpe da dette har vært mistanken lenge, men det ble ingen endring i lyd. 20220718_200718.mp4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 18, 2022 Share Skrevet Juli 18, 2022 Hvor mye bensin har du på tanken? Kanskje det er bensinpumpa som høres ekstra godt når det er lite på tanken? Da kan du forsøke å høre om det er samme lyd med motor av og tenning på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stawky Skrevet Juli 18, 2022 Forfatter Share Skrevet Juli 18, 2022 halv tank. hele pumpa ligger under nivået. Mener på at lyden er lik selv om tank er full eller nesten tom. Ingen lyd når motor er av og tenning på. Lyden kommer ca 20-30 sek etter oppstart normalt sett. Notat fra forriger eier jeg glemte i posten, lyden kom etter tanken ble byttet. Kan det være en slange som ligger i klem? mulig retur kansje? eller om det kan være noe med filter eller tanklufting (hvis bilen har det)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Juli 19, 2022 Share Skrevet Juli 19, 2022 Jeg har samme lyd i bilen min og her er slanger iorden . Dog kjører jeg en Bosch kopipumpe og den er som du beskriver ,bråker av og til og noen ganger ikke . Men mistenkelig samme lyd . Nå vet jeg ikke hvordan pumpe du kjører ,men ville nok tatt og sett litt mer på slanger osv om noen kan ligge i klem ,pumpe sitter riktig i tank osv . Er nok bare en bagatell . Denne pumpen er vel og koplet sånn at den ikke virker før du starter den . Tips da er å kople på strøm på pumpe når bil ikke går ,da hører du hvertfall om det er fra pumpe osv . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stawky Skrevet Juli 19, 2022 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2022 Usikker på hvilken pumpe som satt i, men nå er det en Continental pumpe. Har nytt bensinfilter også på vei så får gå over slanger osv når filteret byttes og se om noe ligger i klem eller har kink. Sikkert bare ekstra irriterende nå siden bilen er så og si helt org, så når den står på tomgang så er det kun denne lyden og viskosevifta som lager lyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå