Vegard_ Skrevet Juli 20, 2022 Share Skrevet Juli 20, 2022 (endret) Hei! Av det jeg vet og har søkt opp så er det tre typer cruise control til E39, første generasjon med egen kontrollboks på pre 08/96 modeller og neste to generasjoner skiller bare at slå av CC knappen er enten på ratt eller på dash trim. Jeg skal plukke alt multifunksjonsgreier fra en auto 523i og dette skal på en 523i manuell. Er det noe som gjør at det ikke kan fungere mellom auto og manuell girkasse? Google det hjalp meg ikke så mye. Jeg vet i hvertfall at min produksjonsdato bil kom med knappen på dash, som delebilen har. Er det noe mer enn plug and play mellom auto/manuell? Må jeg kode det gjennom BMW software? Endret Juli 20, 2022 av Vegard_ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvaldsen Skrevet Juli 21, 2022 Share Skrevet Juli 21, 2022 Har du elektrisk pedal så trenger du kun å koble opp multifunksjonsratt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 21, 2022 Share Skrevet Juli 21, 2022 523 har M52 med en servomotor som drar i spjeldet via en vaier. Du kjenner det fysisk i pedalen når cruisekontrollen er aktiv og gir gass. Jeg hadde slik på min E36. Mener at alle servomotorer er like/ombyttbare på tvers av alle M52. Du har pedal med vaier, har du ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard_ Skrevet Juli 21, 2022 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2022 (endret) 2 hours ago, Ingvaldsen said: Har du elektrisk pedal så trenger du kun å koble opp multifunksjonsratt 1 hour ago, E.C. said: 523 har M52 med en servomotor som drar i spjeldet via en vaier. Du kjenner det fysisk i pedalen når cruisekontrollen er aktiv og gir gass. Jeg hadde slik på min E36. Mener at alle servomotorer er like/ombyttbare på tvers av alle M52. Du har pedal med vaier, har du ikke? Jeg har vaier ja. Edit: Kanskje verdt å nevne at jeg har M52Tu så det er vaier + den kontakta på spjeldet Endret Juli 21, 2022 av Vegard_ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard_ Skrevet Juli 21, 2022 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2022 Den delebilen jeg snabba litt fra var produsert før 8/96 så da tok jeg ikke CC delen fra den likevel. Spørsmålet var egentlig om det ikke var noe trøbbel mellom auto og manuell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 21, 2022 Share Skrevet Juli 21, 2022 Det ser ut som at de er like, men det kan hende at modulen må kodes. Vegard_ reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard_ Skrevet Juli 21, 2022 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2022 Litt koding burde ikke være noe problem 👍 Veit noen forresten hvor jeg kan finne wiring diagram for multifunksjon retrofit? Evt for alt annet også, det jeg fant på google hadde ikke ekstrautstyr i PDF'en, men DME, lys, vindu spylere osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå