Skm3 Skrevet Juli 28, 2022 Share Skrevet Juli 28, 2022 Hei. Skal ta en liten oljeservice å bytte filter osv. Fungerer oljene typene fra biltema, noen som har gjort det? Helsyntetisk, delsyntetisk eller mineral? Vet bmw anbefaler castrol eller shell olje men... Gjelder bmw f31 316d n47. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 28, 2022 Share Skrevet Juli 28, 2022 Det er faktisk billigere med olje fra Febi hos gsbildeler.no. Men ja, biltema har LL04 olje. Dog så kam det hende du skal ha LL13? Eller hva de nå heter, de nyere oljene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skm3 Skrevet Juli 28, 2022 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2022 4 minutter siden, Otis skrev: Det er faktisk billigere med olje fra Febi hos gsbildeler.no. Men ja, biltema har LL04 olje. Dog så kam det hende du skal ha LL13? Eller hva de nå heter, de nyere oljene? Står i instruksjonsboka att det er LL04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 28, 2022 Share Skrevet Juli 28, 2022 Da er det veldig kurant. LL04 olje fås mange plasser, men jeg mener at Febi hos GS er billigst i de absolutt aller fleste tilfeller. Om den oljen er best, vet jeg ikke. Men jeg tenker nå at LL04 er LL04 jeg. Og en kjapp jobb med "jazz hands" på kompjutern, avslører at Biltema tar 389,- for 4 liter, mens GS tar 399,- for 5 liter. Marius2002 og sveigis reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juli 28, 2022 Share Skrevet Juli 28, 2022 Castrol og BMW har rotet det godt til med LL-merking og rettigheter. Som en Castrol-bruker er det helt mongo fordi LL-04 er fjernet fra flaskene og det er først på hjemmesidene til Castrol at man får lest at oljen møter LL-04-krav. De fleste butikkene tagger ikke olja med LL-04 fordi det ikke står på flaska. Jeg endte opp med å kjøpe fra Mekonomen da de kjørte tilbud og det tilsvarte ca. nettpris. 4L for 599 kr og jeg kunne plukke opp lokalt. På flaska står det da ikke LL-04. Jeg kjøpe 0W-30 da det kan bli noen kalde dager her, men 5W-30 skal i grunn være brukbart det også og det er ikke alltid at "pour-point" er så forskjellig mellom 0W og 5W. Har sett begge typene ha -38 grader. Ellers bør du absolutt kjøpe helsyntetisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå