sondre Skrevet August 17, 2022 Share Skrevet August 17, 2022 Hvis jeg ønsker å kode f. eks. noe ala denne listen nedenfor vil Carly ODBII og app kunne gjøre det enkelt?https://www.mycarly.com/plan/?c=NO&b=bmw&n=BMWhttps://www.mycarly.com/features/coding_bmw/Min ønskeliste: Mirror fold in when locking car, one click on key. Close windows, sunroof & mirror from key fob Mirror Fold Delay Time @ 0.00 sec delay: Auto Start/Stop Remember Last Setting Unlock Door on Engine OFF Tilt Passenger Mirror farther down when in reverse Enable Illumination of Exterior Door Handle LEDs when in Reverse High-Beam Assistant – Auto-On Easy Entry Seat Turn on Brake Force Flashing with Hard Braking Display Tire Pressure & Temperature in Vehicle Info Enable Video Files from USB Add Digital Speed to Speedo LCD Display via BC button (er nok ikke mulig på min gamle) Enable Rear-View Camera at all Speeds Activate Side Cameras at all Speeds Activate Cruise control from any Speed Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet August 17, 2022 Share Skrevet August 17, 2022 (endret) Nja, både og. Carly som er diskutert 17,986 ganger her inne, men tar igjen en kjapp rep. (husk og søk før du poster ny tråd) Med tanke på hva den koster og hvor unøyaktig den er så er det nei. Carly viser også en haug av ting som ikke engang er mulig å kode på bilen selv om den sier "Coding ok" Carly viser også en haug av feilkoder som er random. Noen av de fins ikke på bilen engang. Carly har også noen ganger ødelagt moduler ifbm koding. Men uansett app. så kan ikke alltids kode det som en vil eller listen sier, modulen må jo støtte for det. Det finnes endel bedre apper der ute som er ordentlige f.eks bimmercode. Men igjen, alt dette ligger på forumet fra før Endret August 17, 2022 av Reef89 sondre reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet August 17, 2022 Forfatter Share Skrevet August 17, 2022 (endret) Takk, sjekker ut bimmercode 🙂 Prøvde et søk på Carly, men ble så mange treff at jeg ikke så skogen for alle trærne... 😶 Endret August 17, 2022 av sondre Reef89 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 17, 2022 Share Skrevet August 17, 2022 En del bruker bimmercode, jeg bruker denne: https://www.bimmergeeks.net/. Jeg har bare kjørt den på E6x og E9x da, men skal fungere likt på F-serie. sondre reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet August 19, 2022 Forfatter Share Skrevet August 19, 2022 (endret) Takk E.C. Jeg sjekker ut bimmercode først, ODB komtakt kom i går, så fikk gjort noen endringer. Så får vi se om det ikke blir for mange andre bugs introdusert, har (fikk) en feil på vingen, og den hevet seg når jeg låste bilen. Får se om den går bort eller sette den biten tilbake til default. Regner med at jeg kanskje må gjøre en del av kodingen på nytt når jeg har oppgradert fra iDrive5 til iDrive6, kanskje i løpet av helgen om jeg får kabelen som er på vei. Endret August 19, 2022 av sondre E.C. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet August 19, 2022 Forfatter Share Skrevet August 19, 2022 Da har jeg oppdatert til iDrive6 - gikk som en drøm. Har også beholdt det jeg kodet i går, endret også koding på bakvinge da den fortsatt hadde feilmelding, satt opp til 100 kmt og ned på 60 kmt. da gikk det gjennom uten feilkode. Flyttet bryter på speil fra venstre til høyre og da tiltet høyre speil ned ved revers 👍 Så om jeg husker alt så har jeg endret på følgende i bimmercode: Automatisk lukking av speil når bilen låses Easy access - setet går ned og bak når jeg åpner dør. Baklys på uansett lys foran Auto stop på motor skrudd av og at den skal huske instilling fra siste kjøring Bakvinge opp på 100 og ned på 60 Visning av video - flere formater med bil i fart. Display Tire Pressure & Temperature in Vehicle Info Enda ikke funnet: Skulle gjerne ha satt auto fjernlys til on som default Aktivering av cruisecontrol på fart lavere enn 30 kmt Takk for gode tips og råd 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet August 19, 2022 Share Skrevet August 19, 2022 Høres bra ut. Flere av kodefunksjonene burde egentlig ha vært tilgjengelige i iDrive-menyer spør du meg, men heldigvis har man sett at det går den veien for enkelte av disse. F.eks. antall blink på blinklys. sondre reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondre Skrevet August 19, 2022 Forfatter Share Skrevet August 19, 2022 Ja, helt enig at de tingene jeg endret på burde være som valg i iDrive, kanskje untatt visning av video i fart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå