Gå til innhold

Piping under nedbremsing

e39mikkel
 Share

Anbefalte innlegg

Litt dumt spørsmål, men bremsene mine piper veldig mye når jeg bremser.

Har hørt at man skal få en varsel på dashbordet om at bremseklosser er klar for bytting eller er lyden av piping under nedbremsing et tegn på at klosser bør byttes?

2002 e39 520i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, Reef89 said:

Riktig at man får varsel. Det ser man selv også på bremsene når det er klart for bytte.
Piping kommer nok fra at ting glir dårlig, må smøres. Glidebolter, bak klosser osv.

Takk for svar

Skal man da smøre med kobberpasta? Og slipper jeg å ta av noe mer enn bare hjulet for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, e39mikkel skrev:

Takk for svar

Skal man da smøre med kobberpasta? Og slipper jeg å ta av noe mer enn bare hjulet for det?

Gjør rent og Smør klosser på bakside med aluminiumspasta, kobberpasta tiltrekker seg vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå at du hadde E39 også, disse er notoriske til å få stein som ligger mellom bremseskive og bremseskjold grunnet en dårlig designet konstruksjon, det kom en oppgradering til bremseskjold med Faceliften uten at det ble noe særlig bedre, så du kan med fordel sjekke dette også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Haug530D said:

Så nå at du hadde E39 også, disse er notoriske til å få stein som ligger mellom bremseskive og bremseskjold grunnet en dårlig designet konstruksjon, det kom en oppgradering til bremseskjold med Faceliften uten at det ble noe særlig bedre, så du kan med fordel sjekke dette også.

Ja det er det jeg har mistenkt litt også, er en facelift også men tviler på at det har hjulpet. Bremseskjoldene begynner også å bli litt slitne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutes ago, E.C. said:

Jeg har tatt stor-service på bremsene på min E91 for ikke så lenge siden (alt utenom å bytte stempeletrelaterte ting), du kan se litt info om dette på enden av posten her: 

Nice! Skal lese meg gjennom tråden for mer kunnskap og info👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...