e39mikkel Skrevet September 1, 2022 Share Skrevet September 1, 2022 Litt dumt spørsmål, men bremsene mine piper veldig mye når jeg bremser. Har hørt at man skal få en varsel på dashbordet om at bremseklosser er klar for bytting eller er lyden av piping under nedbremsing et tegn på at klosser bør byttes? 2002 e39 520i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet September 1, 2022 Share Skrevet September 1, 2022 Riktig at man får varsel. Det ser man selv også på bremsene når det er klart for bytte. Piping kommer nok fra at ting glir dårlig, må smøres. Glidebolter, bak klosser osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet September 1, 2022 Share Skrevet September 1, 2022 Sikkert lurt å sjekke at ingen har "bypasset" slitasjesensorene. De finner du på venstre framhjul og høyre bakhjul. Ellers hva han over meg skrev. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e39mikkel Skrevet September 1, 2022 Forfatter Share Skrevet September 1, 2022 7 minutes ago, Reef89 said: Riktig at man får varsel. Det ser man selv også på bremsene når det er klart for bytte. Piping kommer nok fra at ting glir dårlig, må smøres. Glidebolter, bak klosser osv. Takk for svar Skal man da smøre med kobberpasta? Og slipper jeg å ta av noe mer enn bare hjulet for det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e39mikkel Skrevet September 1, 2022 Forfatter Share Skrevet September 1, 2022 1 minute ago, E.C. said: Sikkert lurt å sjekke at ingen har "bypasset" slitasjesensorene. De finner du på venstre framhjul og høyre bakhjul. Ellers hva han over meg skrev. Takk, skal få det sjekket og sjekket det han også sa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet September 1, 2022 Share Skrevet September 1, 2022 4 minutter siden, e39mikkel skrev: Takk for svar Skal man da smøre med kobberpasta? Og slipper jeg å ta av noe mer enn bare hjulet for det? Gjør rent og Smør klosser på bakside med aluminiumspasta, kobberpasta tiltrekker seg vann. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e39mikkel Skrevet September 1, 2022 Forfatter Share Skrevet September 1, 2022 1 minute ago, Haug530D said: Gjør rent og Smør klosser på bakside med aluminiumspasta, kobberpasta tiltrekker seg vann. Ok takk Da må jeg vel av med kaliper osv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet September 1, 2022 Share Skrevet September 1, 2022 Akkurat nå, e39mikkel skrev: Ok takk Da må jeg vel av med kaliper osv? Er lettest å komme til da ja, det kan jo gså være at de anti bremseskrik platene som er på bakside av klosser er gått i oppløsning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet September 1, 2022 Share Skrevet September 1, 2022 (endret) Som nevnt her.. så sant det er mye belegg på klosser og skiver ser bra ut så er det rengjøring, pussing og smøring En inspeksjon. Alt bør da demonteres. Endret September 1, 2022 av Reef89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet September 1, 2022 Share Skrevet September 1, 2022 Så nå at du hadde E39 også, disse er notoriske til å få stein som ligger mellom bremseskive og bremseskjold grunnet en dårlig designet konstruksjon, det kom en oppgradering til bremseskjold med Faceliften uten at det ble noe særlig bedre, så du kan med fordel sjekke dette også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet September 1, 2022 Share Skrevet September 1, 2022 Jeg har tatt stor-service på bremsene på min E91 for ikke så lenge siden (alt utenom å bytte stempeletrelaterte ting), du kan se litt info om dette på enden av posten her: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e39mikkel Skrevet September 1, 2022 Forfatter Share Skrevet September 1, 2022 1 hour ago, Reef89 said: Som nevnt her.. så sant det er mye belegg på klosser og skiver ser bra ut så er det rengjøring, pussing og smøring En inspeksjon. Alt bør da demonteres. Ok takk for svar👍👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e39mikkel Skrevet September 1, 2022 Forfatter Share Skrevet September 1, 2022 1 hour ago, Haug530D said: Så nå at du hadde E39 også, disse er notoriske til å få stein som ligger mellom bremseskive og bremseskjold grunnet en dårlig designet konstruksjon, det kom en oppgradering til bremseskjold med Faceliften uten at det ble noe særlig bedre, så du kan med fordel sjekke dette også. Ja det er det jeg har mistenkt litt også, er en facelift også men tviler på at det har hjulpet. Bremseskjoldene begynner også å bli litt slitne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e39mikkel Skrevet September 1, 2022 Forfatter Share Skrevet September 1, 2022 53 minutes ago, E.C. said: Jeg har tatt stor-service på bremsene på min E91 for ikke så lenge siden (alt utenom å bytte stempeletrelaterte ting), du kan se litt info om dette på enden av posten her: Nice! Skal lese meg gjennom tråden for mer kunnskap og info👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå