Tommy G Skrevet Mai 26, 2023 Share Skrevet Mai 26, 2023 Hei igjen Erland og til alle andre følgere. Alltid vært litt litt skeptisk til forumsider, men her har jeg truffet seriøse folk, og tusen takk for det. BMW X3 2008 mod. Byttet til orginale ABS følere, og problemet løst.!! Hvordan kan Eurodel selge uorginale deler som skaper så store problemer lurer jeg på?? Takk for hjelpen. Tommy ErlandKristiansen og laffe reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Mai 26, 2023 Share Skrevet Mai 26, 2023 Mye ræl som selges ute på nett. Når det gjelder sensorer så er det enten originale eller fra de samme folka som "lager de originalt" som gjelder. Typisk Bosch, Hella, Siemens/VDO og andre litt større brands vil være ok, men starter man å gå over på "de billigste" og midt på treet brands så er det 50/50. Det verste er nok ikke hundrelappene tapt, men feilsøkingsveien man ofte havner på videre, for "sensoren er jo ny, der kan det da ikke være feil lengre". Så starter mange å bytte både moduler og det ene og det andre. Bra du fant ut av det. Otis og Larssoyl reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 27, 2023 Share Skrevet Mai 27, 2023 Jeg hjalp en kar for et par måneder siden, med en X3 E83, som han hadde skiftet ABS sensorer på bak. Men lysene forsvant ikke på dashbordet. De hadde allerede diagnostisert det til å være de bakre ABS sensorer som ikke fungerte, før skifte. Når jeg da leser av hva bilen ser på hvert hjul, så leser den bakover på bakhjulene og forover på framhjulene. Helt sykt. Og sensorene kan ikke monteres feil, da de er ikke side spesifikke. Anbefalte eier av bilen å kjøpe nye, men i kjent merke, husker ikke helt hvilket merke dog. Men det ble gjort, og skiftet. OK. E.C. og Larssoyl reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larssoyl Skrevet Mai 27, 2023 Share Skrevet Mai 27, 2023 (endret) Bare for å støtte litt under det @E.C. skriver så legger jeg ved bilde av en original BMW abs-sensor til E83, BMW logo på kontakt, men også en BOSCH logo som gjemmer seg under ved monteringsflaten på sensor En side som jeg syns er veldig grei er https://www.fcpeuro.com/ her viser de mye til hvem som faktisk produserer originaldelen, og du kan ut ifra det handle samme del men til sterkt redusert pris. Eneste forskjellen er innpakning. Mer om det temaet går det an å lese om her https://www.fcpeuro.com/page/oe-academy , eller her Pleier rettnok ikke handle der ifra da de er basert i USA, men grei side å titte på før en bestiller noe 🤓 Endret Mai 27, 2023 av Larssoyl E.C. og ErlandKristiansen reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå