Gå til innhold

Plutselig svart skjerm


Anbefalte innlegg

Heisan! 

 

Har ein e61 525 2004 som eg skulle starte etter et lenger bruksopphold. Var svart skjerm da eg startet opp. Hører uniten suser og går, men ingen knapper virker. 

Har hatt utav alle modulene som ligger i hjulbrønnen bak, uten og se noen skader på disse ( plassert de en annen plass nå). 

Har hatt utav navi enheten og skjerm, sjekket alle sikringer, målt størm i kontakt (på skjerm) og det er det, osv uten hell

Lest litt rundt og blir litt usikker om det er skjermen som har røke eller om det er enheten siden eg hører den suser og går. 

Eg kan også si at eg hadde dårlig batteri ei god stund, og ladet den opp med hjemmelader, har fungert bra frem til det ikkje gjorde det mer. Nå er batteriet nytt og kodet inn. 

Skjermen er ingen tegn til liv på helt dødt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har CCC så er nok enheten gåen, veldig kjent problem og ingen biler slipper vel unna slik som med bakluke kablingen.
Sjeldent skjermen ryker da den kun har som oppgave og vise bildet.
Gåen eller dårlig MPM modul kan også lage sort skjerm.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var det eg tenkte også, men siden eg hører platen og viften går i ccc uniten så blei eg usikker. MPM modulen hadde eg ute i dag, og kan ikkje se noe korreksjon eller skader på denne. Må den nye ha navigasjon eller kan eg kjøpe ein uten, uten og programmere om? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok belage deg på og kjøpe en ny, brukt eller få den reparert, finnes folk som fikser disse på Finn.no feks.
Kan gjerne kjøpe en brukt også, men jeg ville aldri kjøpt en som ikke var overhalt.
Enheten må uansett kodes til din bil for at alt av utstyr skal fungere ordentlig, så sant du kjøper en ny/ brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja drevet går med  ca 30 sek intervaller, fant han på finn i går, så tenkte og snakke med han. Men tingen er at bilen skal selges, om det er verdt og fikse den før salg eller om det folk gjør no til dags å bytte til cic. 

Hadde eg kjøpt bil hadde eg villet at alt skulle virke, men ikkje alle er som meg 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To typer kjøpere, den ene vil at alt skal være i original stand, den andre ser mer på bruksverdien og foretrekker kanskje en ny radio med DAB+ og moderne muligheter. Den siste gruppen vil da kanskje heller ha en rabatt enn å måtte betale for at radioen er fikset som de uansett vil bytte. Hva med å gi kjøper mulighet til å velge?

Er det verdt prisen på 3500 for reparasjon av en 20 år gammel CCC?

Endret av Lysken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...