mspec Skrevet Oktober 10, 2022 Share Skrevet Oktober 10, 2022 Bil: E61 530D LCI Har i en årrekke hatt "problem" med bilferiene til Sverige hvor jeg møtes av skikkelige regnskyllinger.. Under dette har venstre visker gått for langt å klappet imot chassiet. Ikke verre en at det er en meget irriterende klakkelyd.. I år tok jeg derimot å justerte armen litt tilbake og alt fungerte utmerket. Til 1 mnd etter. Da begynte viskeren å gå tilbake til 0 posisjon, for så å gå 5cm opp før den stoppet. I tillegg til dette slår den nu imot panseret. (viskerarmen virker å være for høyt oppe fra festet) Legger ved et videoklipp som viser slakk i mekanismen/kula. Denne er vel helt ferdig, skal ikke være sånn? I tillegg fjusker viskerne noe på regnsensor. Senest i går måtte jeg ta viskerne på "manuell" visking da det bøttet ned, da sensoren lot frontruta regne igjen før den visket. (ala første intervall istedenfor normalen som ville vært typ intervall 3) Slik jeg ser det virker det som at det er 2 ting som feiler her, altså mekanismen + rele. Eller kan det være 1 ting som er rota til alt ondt? VID_20220930_222824.mp4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Oktober 10, 2022 Share Skrevet Oktober 10, 2022 Vil tro at mekanismen din er ferdig med så mye slakk, det er ikke uvanlig på E6x. Ofte blir også armen med ledd ganske dårlig, den er det flere som har reparert med litt alternative foringer/kulelagre. Sensor kan vel rekalibreres, mulig verdt et forsøk. sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Oktober 10, 2022 Share Skrevet Oktober 10, 2022 Ja skift hele mekanismen. Gjort det selv. Hvis det er slik at viskeren stopper opp på rute, så er det sannsynlig defekt viskermoror (veldig vanlig) bare venter selv på at min skal ryke 😅. En kan også rekalibrere sensoren og skifte relè. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Oktober 10, 2022 Share Skrevet Oktober 10, 2022 Støtter begge de øverste kommentarene her . Hadde på prikken lik feil som du . Byttet alt og livet med e61 ble så mye bedre . Men i mine øyne var dette en litt sånn type kjedelig jobb 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå