Reef89 Skrevet Oktober 16, 2022 Share Skrevet Oktober 16, 2022 (endret) Kabel kjøper du overalt på internett, ebay osv. For E- serie trenger du KDCAN kabel. ISTA D og P er BMWs egne programmer. Endret Oktober 16, 2022 av Reef89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyP Skrevet Oktober 16, 2022 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2022 Jeg har en F15-serie. Kan jeg kjøpe kabel uten CD`er? https://www.aliexpress.com/p/shoppingcart/index.html?pljn=A&spm=a2g0o.detail.0.0.4dbf309eUHvZDs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Oktober 16, 2022 Share Skrevet Oktober 16, 2022 23 minutter siden, AndyP skrev: Jeg har en F15-serie. Kan jeg kjøpe kabel uten CD`er? https://www.aliexpress.com/p/shoppingcart/index.html?pljn=A&spm=a2g0o.detail.0.0.4dbf309eUHvZDs Linken funker ikke hos meg, men en slik:https://www.ebay.com/itm/144466892972?hash=item21a2e5d8ac:g:gJ0AAOSw9chhsyyW&amdata=enc%3AAQAHAAAA8BJwlynbDdKG3oJB%2BqPPq5SeXsHxXYuCuDtXcb3PQGJcEkmCe%2Fd0lwO4UMIpdNbT%2BcRSnTZRZQcdd4e9I480p1Mt3DFALGsnUD1pYVKrMhrX1KnQFRs0QXCdo7NiSsDjgKyTKX4Bj%2BDnEH6nkp7uSyPXoHZ%2BLxfiyieD4MjLGUNZPonWwIhMPy%2F1gEYVUr46kDvpeY7Us4VV4qeOi0Y4B2932EkrWISZJ4TiWstk8TwwYxxNY46fMdk17vI9mR%2B4Q7pLV5iG4CUa1hS4S0eYQAupVWMMBvViB6%2Baee3jk9QJIIwRWOoB04RdMYC5d5dNzg%3D%3D|tkp%3ABk9SR7KM-pL8YA Installering av kabel skjer så og si automatisk når du plugger i USB, trenger ikke noe CD. Så må en endre litt på USB-port settings, men slike guider finner du på f.eks. Youtube. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyP Skrevet Oktober 16, 2022 Forfatter Share Skrevet Oktober 16, 2022 Flott! Takk for alle oppklarende svar i denne tråden! Jeg har fått mye ny kunnskap idag🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet Oktober 17, 2022 Share Skrevet Oktober 17, 2022 (endret) Fruugo er vel bare tull.. er det enet kabel du trenger? Finnes andre steder 😉 https://www.ebay.com/itm/ENET-cable-for-BMW-diagnostics-OBD2-NBT-EVO-coding-F10-F15-F25-F30-with-E-SYS-W1/393993516622?pageci=2f6ed2a0-75d8-4a54-a796-b580c969236e&redirect=mobile så det lå en på Finn også.. Edit: note to self; sjekk uleste sider 😁 Endret Oktober 17, 2022 av PIIIPower Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyP Skrevet Oktober 17, 2022 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2022 Takk for tipset! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyP Skrevet November 9, 2022 Forfatter Share Skrevet November 9, 2022 Jeg må vel innrømme at jeg er litt lei av et originalt luftfjæringssystem som periodisk synker på begge sider bak (skjedde første gang i mai), og som verken merkeverkstedet eller jeg finner ut av. Og attpåtil på en forholdsvis ny bil med en moderat kilometerstand. Det er vanskelig å finne ut på nettet om det finnes mulighet til å montere konvensjonelle spiralfjærer bak. Noen som vet om ombygging er mulig, og som eventuelt har lenke til delene som trengs? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 9, 2022 Share Skrevet November 9, 2022 (endret) Det er bare å bygge om det. Sjekk delekatalogen og kjøp deler, montér deler, kode bort det som ikke trengs. Nå ble jeg usikker på om f15 kom med spiralfjærer. Men dette står jo også i delekatalogen. Men det er jo billigere å skifte begge belger og kompressor med ventilblokk, enn å bygge om. Om man bruker 3.dje partsverksted, eller gjør det selv. Endret November 9, 2022 av Otis Skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyP Skrevet November 10, 2022 Forfatter Share Skrevet November 10, 2022 (endret) Kompressor med blokk er ny (original; kjøpt komplett hos GS), og belgene er tette (sjekket hos Bavaria). Det er nok ikke noe poeng i å skifte belgene nå, med mindre hullet ikke ble oppdaget, og at et hull i en belg gjør at bilen bare synker innimellom. GS-bildeler har delekatalog som viser delene med spiralfjærer i en skisse, men disse er inaktive og ikke nevnt i prislista under skissen. Siden diagnosetest hos Bavaria ikke avdekket noen feil, er neste steg å skifte høydesensorene bak, eller å fjerne hele luftfjæringssystemet. Men sistnevnte betinger at det finnes rimelige konverteringssett. Det har ikke GS. Det er rimelig konverteringssett jeg ønsker hjelp til å finne i dette innlegget. Endret November 10, 2022 av AndyP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 10, 2022 Share Skrevet November 10, 2022 Jeg tror ikke det finnes rimelige konverteringssett, men det kommer selvsagt an på definisjonen "sett" og "rimelig". Det er jo ingen sak å få bestilt alt fra en plass med rette delenummer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krisfje Skrevet November 10, 2022 Share Skrevet November 10, 2022 Jeg ville også ha tatt med i beregningen hva en slik konvertering gjør med bilens verdi når du en dag selger den, da det er en nedgradering og ikke oppgradering😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyP Skrevet November 10, 2022 Forfatter Share Skrevet November 10, 2022 Det er vel en fornuftig tanke. Jeg fortsetter vel å skifte deler til systemet en gang i framtiden blir stabilt igjen. Blir vel nye belger til sommeren uansett, da de som er på bilen da vil være 7 år gamle. Kompressor med ventilblokk og slangekoplinger er nye (byttet i oktober). Høydesensorene har jeg en plan om å bytte og kalibrere etter nyttår en gang. På sikt vil altså både kompressor, ventilblokk, alle slangekoplinger, belger og høydesensorer være byttet, med håp om at problemet dermed vil være løst. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyP Skrevet November 10, 2022 Forfatter Share Skrevet November 10, 2022 (endret) 40 minutter siden, Otis skrev: Jeg tror ikke det finnes rimelige konverteringssett, men det kommer selvsagt an på definisjonen "sett" og "rimelig". Det er jo ingen sak å få bestilt alt fra en plass med rette delenummer. Med "sett" tenker jeg på fjær med alle monteringsdetaljer oppe og nede (Et eksempel på hva jeg mener: Arnott har komplette sett til eldre X5 (E70 og E53), og til mange andre modeller, men ikke til F15). Det er vanskelig å finne delenummer når jeg ikke allerede har delene på bilen. Og med "rimelig pris" mener jeg under 10 000 kr. for begge sider. Endret November 10, 2022 av AndyP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet November 12, 2022 Share Skrevet November 12, 2022 (endret) På min e61 har jeg lagt merke til at kompressor slår inn i ny å ned uten at jeg har hatt noe problemer utover dette. Deretter la jeg merke til at en side hadde sunket ned hver morgen hvis jeg sto parkert på "skeiva" i en helning slik at bilen krenget litt til en side.. Jeg fant ingen lekkasjer og byttet 1 belg. Ble ikke bra. Byttet belg nr 2, fortsatt ikke bra. Gikk over alle slanger/koplinger med lekkasje spray, fant ingen lekkasjer. Luftbelgene var 14 år gamle og det var således dags for utskifting av disse slik at det ikke var noe problem å bytte disse uten å være sikker på om det var de som var syndebukken. Jeg ga meg etter dette da det som sagt ikke ga meg noe større problemer. I ettertid, etter å ha kjørt bilen inn i garasjen styrte jeg med noe før jeg forlot garasjen da jeg plutselig hørte luft som ble sluppet ut. Det hørtes ut som en kontrollert tømming da det var en god "sus" som var over på 1-2 sekunder. Uten å ha sjekket noe mer regner jeg med det er dette som har vært "problemet" og at det er en trykk/sikkerhetsventil som tuller å slipper ut luft.. Endret November 12, 2022 av mspec Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superb21 Skrevet November 12, 2022 Share Skrevet November 12, 2022 Hadde samme problem med at min x5 2016. Sank ned på venstre side, sank helt ned. Gikk et par måneder før jeg tok den inn på verksted og da hadde det gått hull i luftbelgen. Problemet lå i en ventil i kompressoren. Slapp ut luft da den sto stille, men fylte opp belgen igjen ved kjøring. Ny kompressor og belg på venstre side. Ble 30 000,- på bmw Skøyen.....😱 Ikke noe problem etter bytte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå