Gå til innhold

Bmw e91 xdrive rykking

325ie46
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har en e91 med xdrive som sto på originale style 193 felger. Monterte nylig style 225 19’’ med splitter nye dekk og nå rykker bilen ved gasspådrag. Er det fordelingskassa som er på vei ut? Er det noe olje jeg kan prøve å bytte?

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, E.C. skrev:

Hvis du ikke kjøpte stjernemerkede dekk så er det der problemet ligger. Søk på forumet/google så finner du en lang tråd om dette. Hjula bør du ta av og ikke kjøre mer med.

Ok, da skal hjula av med en gang. Hjertelig takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les tråden jeg nevnte så får du mye bra info. Kort oppsummert så går det på avvik i rulleomkretsen når man kjører ulike dimensjoner foran og bak. Da må man ha stjernemerkede dekk. 

Hvis dekk/hjul er det eneste du har endret så er det 99,9% sannsynlig å være årsaken til det du nå opplever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok forskjell i omkrets som påvirker fordelingskassen ja. Er ikke bare bare å få tak i stjernemerkede dekk til E91, men jeg hadde suksess med Vredestein sine Ultrac Vorti på min E91 xdrive med Style 230 (samme dimensjon og dekkdimensjon som Style 225 felger), 225/35-19 foran og 255/30-19 bak. Det hadde også han som kjøpte bilen av meg; han byttet til Falken og bilen begynte å tulle med en gang. Byttet til nye Vredestein dekk og alt var fint. Så på denne BMW-modellen virker disse dekkene til å funke, ikke fullt så gode erfaringer med de på F36 xdrive.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...