Walkabout Skrevet November 2, 2022 Share Skrevet November 2, 2022 Hei, har oppdaget en liten rustflekk i venstre hjulbue på min F11, se bilde. Er dette noe som er mulig å stoppe/ordne selv? Tar gjerne imot tips Er ikke ute etter å få det 100%, bare at det ikke skal utvikle seg. Bilen har gått 265.000 km så om fem år er det neppe mye bil eller verdi igjen. Så vil helst unngå å bruke mange tusen på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vingerei Skrevet November 2, 2022 Share Skrevet November 2, 2022 9 minutter siden, Walkabout skrev: Hei, har oppdaget en liten rustflekk i venstre hjulbue på min F11, se bilde. Er dette noe som er mulig å stoppe/ordne selv? Tar gjerne imot tips Er ikke ute etter å få det 100%, bare at det ikke skal utvikle seg. Bilen har gått 265.000 km så om fem år er det neppe mye bil eller verdi igjen. Så vil helst unngå å bruke mange tusen på dette. Jeg har god erfaring med Bilthamber Hydrate 80. Det er vel flere likende produkter på markedet, men jeg har prøvd denne noen ganger og er kjempebra rust killer og primer. Du skraper bare av løs rust, og pensler på. Lar det tørke og lakker/pensler over med farge etterpå . Det er mitt forslag på en enkel og rimelig løsning som du fint gjør selv . Du kan lese litt her: https://gasolin.no/rustkonverter-primer.html Walkabout reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eystein Ose Skrevet November 2, 2022 Share Skrevet November 2, 2022 (endret) Tok en kjapp quickfix på e91 tidligere i år. Dette er ikke en fasit, men her er vertfall slik jeg løste det. Utgangspunkt: Skrapa først med et skrujern for å se hvor stort område det er snakk om: Slipte der etter med stålbørste på drill, og påførte Built Hamber Hydrate 80: To komp epoxygrunning fra Hagmanns: Sort blank bengalack: Det aller beste er nok å få det sandblåst. Men har tro på at denne fremgangsmåten bremser rusten en del år. Endret November 2, 2022 av Eystein Ose Walkabout og E.C. reagerte på dette 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet November 3, 2022 Forfatter Share Skrevet November 3, 2022 Takk for innspillene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vingerei Skrevet November 3, 2022 Share Skrevet November 3, 2022 5 minutter siden, Walkabout skrev: Takk for innspillene Støtter den med Benga lakk, den tåler mye slitasje. 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet November 3, 2022 Share Skrevet November 3, 2022 20 timer siden, Walkabout skrev: Hei, har oppdaget en liten rustflekk i venstre hjulbue på min F11, se bilde. Er dette noe som er mulig å stoppe/ordne selv? Tar gjerne imot tips Er ikke ute etter å få det 100%, bare at det ikke skal utvikle seg. Bilen har gått 265.000 km så om fem år er det neppe mye bil eller verdi igjen. Så vil helst unngå å bruke mange tusen på dette. Du skulle bodd i nærheten av meg så skulle jeg fikset det for deg @Walkabout.😊 Sånt er er morro å holde på med . Ellers så støtter jeg de andre her . Walkabout reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ann09 Skrevet November 10, 2022 Share Skrevet November 10, 2022 (endret) Jeg også bare zachitsal, og deretter dekket med en primer og lakk. Endret November 10, 2022 av Ann09 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå