Gå til innhold

Speedometer og odometer er tullete

enim
 Share

Anbefalte innlegg

E30, Speedometeret og odometeret kan plutselig slå seg av også plutselig komme tilbake. odometeret kan plutselig begynne å slå seg av og påveldig fort. har også merket at odometer kan slutte å funke etter noen lukker døren

Endret av enim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, opeth84 skrev:

Er alle målerne helt på 0 når dette skjer? Er i så fall mest sannsynlig 5 kondensatorer bakpå speedometeret som du må bytte ut. Skal ikke koste så mye og enkel loddejobb. Jeg må også gjøre dette med min.

Er helt ulikt på e30 og e34 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder instrumenter på gamle BMWer så er det tre generasjoner: E12, E21 og tidlig E24 har mekanisk speedometer med vaier. Sen E24, E23, E28 og E30 har første generasjon med elektroniske instrumenter. De har bl.a service indikator. Neste generasjon kom på E32 og E34 som er mye mer avansert. På de siste kan man få feil på noen kondensatorer som @opeth84nevner.

På E30 ville jeg først sjekket giveren og kontakten bak på kardangen som gir signal til speedometeret. Kan også være dårlig kontakt på kontaktene bak på instrumentene. Hvis kun tripptelleren kutter ut men speedometeret fortsatt fungerer så er det en mekanisk feil i speedometeret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Rune-K skrev:

På E30 ville jeg først sjekket giveren og kontakten bak på kardangen som gir signal til speedometeret. Kan også være dårlig kontakt på kontaktene bak på instrumentene. Hvis kun tripptelleren kutter ut men speedometeret fortsatt fungerer så er det en mekanisk feil i speedometeret. 

Støttes fullt ut ,samtidig så er instrumenter på e30 noe herk .

Veldig dårlige og ser flere og flere har trøbbel med disse inkludert meg når jeg hadde den .

Måtte lage et instrument av tre stk .

En stadig gjenganger er er printkortet med disse batteriene ,de går i stykker på disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sveigis skrev:

En stadig gjenganger er er printkortet med disse batteriene ,de går i stykker på disse.

Printkortet er en gjenganger ja men det er sjelden det har innvirkning på speedometeret. Derfor nevnte jeg ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...